Learning to Read in English in Standard One: Some Major Difficulties of National Primary School Pupils

Bacaan Bahasa lnggeris lazimnya tidak diajar sebagai satu matapelajaran sekolah rendah di Malaysia tetapi diajar sebagai satu aktiviti kaedah mengajar Bahasa lnggeris. Oleh demikian seorang murid dalam darjah satu di Sekolah Rendah Kebangsaan akan menghadapi beberapa masalah semasa ia mula belajar...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Tunku Ismail, Rose
Format: Article
Language:English
Published: Penerbit Universiti Sains Malaysia 1986
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/33606/1/jilid_08_artikel_03.pdf
http://eprints.usm.my/33606/
http://apjee.usm.my/JPP_08_1986/jilid%2008%20artikel%2003.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.usm.eprints.33606
record_format eprints
spelling my.usm.eprints.33606 http://eprints.usm.my/33606/ Learning to Read in English in Standard One: Some Major Difficulties of National Primary School Pupils Tunku Ismail, Rose LB2300 Higher Education Bacaan Bahasa lnggeris lazimnya tidak diajar sebagai satu matapelajaran sekolah rendah di Malaysia tetapi diajar sebagai satu aktiviti kaedah mengajar Bahasa lnggeris. Oleh demikian seorang murid dalam darjah satu di Sekolah Rendah Kebangsaan akan menghadapi beberapa masalah semasa ia mula belajar membaca da1am Bahasa lnggeris. Masalah-masalah utama tersebut adalah (I) penguasaan bahasa ibunda serentak dengan Bahasa lnggeris; (2) penguasaan mekanisme membaca; (3) kesesuaian kaedah mengajar guru; (4) kesesuaian alat membantu baca dan latihan bacaan; (5) jenis buku teks dan (6) persediaan murid untuk membaca. Penerbit Universiti Sains Malaysia 1986 Article PeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/33606/1/jilid_08_artikel_03.pdf Tunku Ismail, Rose (1986) Learning to Read in English in Standard One: Some Major Difficulties of National Primary School Pupils. The Asia Pacific Journal of Educators and Education (formerly known as Journal of Educators and Education), 8 (1). pp. 1-7. ISSN 2289-9057 http://apjee.usm.my/JPP_08_1986/jilid%2008%20artikel%2003.pdf
institution Universiti Sains Malaysia
building Hamzah Sendut Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Sains Malaysia
content_source USM Institutional Repository
url_provider http://eprints.usm.my/
language English
topic LB2300 Higher Education
spellingShingle LB2300 Higher Education
Tunku Ismail, Rose
Learning to Read in English in Standard One: Some Major Difficulties of National Primary School Pupils
description Bacaan Bahasa lnggeris lazimnya tidak diajar sebagai satu matapelajaran sekolah rendah di Malaysia tetapi diajar sebagai satu aktiviti kaedah mengajar Bahasa lnggeris. Oleh demikian seorang murid dalam darjah satu di Sekolah Rendah Kebangsaan akan menghadapi beberapa masalah semasa ia mula belajar membaca da1am Bahasa lnggeris. Masalah-masalah utama tersebut adalah (I) penguasaan bahasa ibunda serentak dengan Bahasa lnggeris; (2) penguasaan mekanisme membaca; (3) kesesuaian kaedah mengajar guru; (4) kesesuaian alat membantu baca dan latihan bacaan; (5) jenis buku teks dan (6) persediaan murid untuk membaca.
format Article
author Tunku Ismail, Rose
author_facet Tunku Ismail, Rose
author_sort Tunku Ismail, Rose
title Learning to Read in English in Standard One: Some Major Difficulties of National Primary School Pupils
title_short Learning to Read in English in Standard One: Some Major Difficulties of National Primary School Pupils
title_full Learning to Read in English in Standard One: Some Major Difficulties of National Primary School Pupils
title_fullStr Learning to Read in English in Standard One: Some Major Difficulties of National Primary School Pupils
title_full_unstemmed Learning to Read in English in Standard One: Some Major Difficulties of National Primary School Pupils
title_sort learning to read in english in standard one: some major difficulties of national primary school pupils
publisher Penerbit Universiti Sains Malaysia
publishDate 1986
url http://eprints.usm.my/33606/1/jilid_08_artikel_03.pdf
http://eprints.usm.my/33606/
http://apjee.usm.my/JPP_08_1986/jilid%2008%20artikel%2003.pdf
_version_ 1643707971345055744
score 13.160551