A Sharper Focus on Teaching and Learning Styles: Match or Mismatch and Their Constraints
Tumpuan rencana ialah cara gaya pengajaran pembelajaran. Sifat, lunas dan andaian cara gaya pengajaran dan pembelajaran dikupas. Beberapa contoh cara gaya tersebut di kalangan guru dan murid dibentangkan. Pendekatan-pendekatan stail kognitif, trait dan personaliti, cara gaya kehidupan, pemprosesan...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Sains Malaysia
1986
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/33605/1/jilid_08_artikel_02.pdf http://eprints.usm.my/33605/ http://apjee.usm.my/JPP_08_1986/jilid%2008%20artikel%2002.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Tumpuan rencana ialah cara gaya pengajaran pembelajaran. Sifat, lunas dan andaian cara gaya
pengajaran dan pembelajaran dikupas. Beberapa contoh cara gaya tersebut di kalangan guru dan murid
dibentangkan. Pendekatan-pendekatan stail kognitif, trait dan personaliti, cara gaya kehidupan, pemprosesan maklumat, persepsi dan taraf perkembangan intelek dikesan sebagai asas konsep cara gaya
pengajaran dan pembelajaran.
Masalah yang diketengahkan adalah berkenaan dengan persoalan memadan atau tidak memadan
stail pengajaran dan stail pembelajaran. Kebaikan dan keburukan memadan atau tidak, dihuraikan. |
---|