The Principal and The Professional Growth of Teachers
Guru-guru yang telah bertugas beberapa tahun di sekolah akan sedar bahawa peluang untuk perkembangan profesional bagi rnasing-masing adalah tipis. Oleh kerana tidak ada kemajuan di kalangan guru tersebut, apa yang mereka ajar kepada murid-murid pada tiap-tiap tahun tidak ada perubahan langsung. O...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Sains Malaysia
1984
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/33584/1/Jilid_06_Artikel_01.pdf http://eprints.usm.my/33584/ http://apjee.usm.my/JPP_06_1984/Jilid%2006%20Artikel%2001.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Guru-guru yang telah bertugas beberapa tahun di sekolah akan sedar bahawa peluang untuk
perkembangan profesional bagi rnasing-masing adalah tipis. Oleh kerana tidak ada kemajuan di
kalangan guru tersebut, apa yang mereka ajar kepada murid-murid pada tiap-tiap tahun tidak ada
perubahan langsung. Oleh hal yang demikian mutu pengajaran di sekolah akan merosot dan akhimya
pelajaran murid-murid akan terjejas. |
---|