Relationship Quality In Franchising : Antecedents And Outcomes

Kajian ini cuba merungkai secara empirik kepada dua konstruk yang telah dikenalpasti iaitu mekanisme perhubungan dan mekanisme transaksi yang mungkin mempengaruhi kualiti perhubungan. Selain itu, kajian ini juga mengenalpasti dua impak utama kualiti perhubungan iaitu prestasi dan kesetiaan pihak fra...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Ishak, Khairol Anuar
Format: Thesis
Language:English
Published: 2015
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/30535/1/KHAIROL_ANUAR_BIN_ISHAK.pdf
http://eprints.usm.my/30535/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Kajian ini cuba merungkai secara empirik kepada dua konstruk yang telah dikenalpasti iaitu mekanisme perhubungan dan mekanisme transaksi yang mungkin mempengaruhi kualiti perhubungan. Selain itu, kajian ini juga mengenalpasti dua impak utama kualiti perhubungan iaitu prestasi dan kesetiaan pihak francaisi. This study attempts to examine empirically two constructs namely relational mechanisms and transactional mechanisms which may influence the relationship quality in franchising relationship. Furthermore, this study examines two main outcomes of relationship quality namely performance and loyalty in franchising relationships.