Kajian Kes Penggunaan Konsep Permainan Dalam Pengajaran Seni Muzik Kepada Pelajar Kelas Sepuluh Di Sekolah Menengah Atas Deli Murni Sibolangit Indonesia : Gabungan Dan Adaptasi Teori Permainan Kooperatif Parten Dan Teori Kontraktivisme Vygotsky
Tujuan kajian ini adalah untuk membentuk pelan pengajaran seni muzik kelas kesepuluh sekolah menengah atas dengan menggunakan pendekatan permainan untuk membantu pelajar dalam belajar unsur – unsur muzik. The aim of this study was to develop music lesson plans for students in the tenth grade o...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2015
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/30413/1/Rebecca_Octary.pdf http://eprints.usm.my/30413/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my.usm.eprints.30413 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.usm.eprints.30413 http://eprints.usm.my/30413/ Kajian Kes Penggunaan Konsep Permainan Dalam Pengajaran Seni Muzik Kepada Pelajar Kelas Sepuluh Di Sekolah Menengah Atas Deli Murni Sibolangit Indonesia : Gabungan Dan Adaptasi Teori Permainan Kooperatif Parten Dan Teori Kontraktivisme Vygotsky Nababan, Rebecca Octary Rossy NX Arts in general Tujuan kajian ini adalah untuk membentuk pelan pengajaran seni muzik kelas kesepuluh sekolah menengah atas dengan menggunakan pendekatan permainan untuk membantu pelajar dalam belajar unsur – unsur muzik. The aim of this study was to develop music lesson plans for students in the tenth grade of high school by using a game method to assist in learning the elements of music. 2015-07 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/30413/1/Rebecca_Octary.pdf Nababan, Rebecca Octary Rossy (2015) Kajian Kes Penggunaan Konsep Permainan Dalam Pengajaran Seni Muzik Kepada Pelajar Kelas Sepuluh Di Sekolah Menengah Atas Deli Murni Sibolangit Indonesia : Gabungan Dan Adaptasi Teori Permainan Kooperatif Parten Dan Teori Kontraktivisme Vygotsky. Masters thesis, Universiti Sains Malaysia. |
institution |
Universiti Sains Malaysia |
building |
Hamzah Sendut Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Sains Malaysia |
content_source |
USM Institutional Repository |
url_provider |
http://eprints.usm.my/ |
language |
English |
topic |
NX Arts in general |
spellingShingle |
NX Arts in general Nababan, Rebecca Octary Rossy Kajian Kes Penggunaan Konsep Permainan Dalam Pengajaran Seni Muzik Kepada Pelajar Kelas Sepuluh Di Sekolah Menengah Atas Deli Murni Sibolangit Indonesia : Gabungan Dan Adaptasi Teori Permainan Kooperatif Parten Dan Teori Kontraktivisme Vygotsky |
description |
Tujuan kajian ini adalah untuk membentuk pelan pengajaran seni muzik kelas
kesepuluh sekolah menengah atas dengan menggunakan pendekatan permainan
untuk membantu pelajar dalam belajar unsur – unsur muzik.
The aim of this study was to develop music lesson plans for students in the
tenth grade of high school by using a game method to assist in learning the elements
of music. |
format |
Thesis |
author |
Nababan, Rebecca Octary Rossy |
author_facet |
Nababan, Rebecca Octary Rossy |
author_sort |
Nababan, Rebecca Octary Rossy |
title |
Kajian Kes Penggunaan Konsep Permainan Dalam Pengajaran Seni Muzik Kepada Pelajar Kelas Sepuluh Di Sekolah Menengah Atas Deli Murni Sibolangit Indonesia : Gabungan Dan Adaptasi Teori Permainan Kooperatif Parten Dan Teori Kontraktivisme Vygotsky |
title_short |
Kajian Kes Penggunaan Konsep Permainan Dalam Pengajaran Seni Muzik Kepada Pelajar Kelas Sepuluh Di Sekolah Menengah Atas Deli Murni Sibolangit Indonesia : Gabungan Dan Adaptasi Teori Permainan Kooperatif Parten Dan Teori Kontraktivisme Vygotsky |
title_full |
Kajian Kes Penggunaan Konsep Permainan Dalam Pengajaran Seni Muzik Kepada Pelajar Kelas Sepuluh Di Sekolah Menengah Atas Deli Murni Sibolangit Indonesia : Gabungan Dan Adaptasi Teori Permainan Kooperatif Parten Dan Teori Kontraktivisme Vygotsky |
title_fullStr |
Kajian Kes Penggunaan Konsep Permainan Dalam Pengajaran Seni Muzik Kepada Pelajar Kelas Sepuluh Di Sekolah Menengah Atas Deli Murni Sibolangit Indonesia : Gabungan Dan Adaptasi Teori Permainan Kooperatif Parten Dan Teori Kontraktivisme Vygotsky |
title_full_unstemmed |
Kajian Kes Penggunaan Konsep Permainan Dalam Pengajaran Seni Muzik Kepada Pelajar Kelas Sepuluh Di Sekolah Menengah Atas Deli Murni Sibolangit Indonesia : Gabungan Dan Adaptasi Teori Permainan Kooperatif Parten Dan Teori Kontraktivisme Vygotsky |
title_sort |
kajian kes penggunaan konsep permainan dalam pengajaran seni muzik kepada pelajar kelas sepuluh di sekolah menengah atas deli murni sibolangit indonesia : gabungan dan adaptasi teori permainan kooperatif parten dan teori kontraktivisme vygotsky |
publishDate |
2015 |
url |
http://eprints.usm.my/30413/1/Rebecca_Octary.pdf http://eprints.usm.my/30413/ |
_version_ |
1643707166124670976 |
score |
13.214268 |