Kajian Kes Penggunaan Konsep Permainan Dalam Pengajaran Seni Muzik Kepada Pelajar Kelas Sepuluh Di Sekolah Menengah Atas Deli Murni Sibolangit Indonesia : Gabungan Dan Adaptasi Teori Permainan Kooperatif Parten Dan Teori Kontraktivisme Vygotsky

Tujuan kajian ini adalah untuk membentuk pelan pengajaran seni muzik kelas kesepuluh sekolah menengah atas dengan menggunakan pendekatan permainan untuk membantu pelajar dalam belajar unsur – unsur muzik. The aim of this study was to develop music lesson plans for students in the tenth grade o...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Nababan, Rebecca Octary Rossy
Format: Thesis
Language:English
Published: 2015
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/30413/1/Rebecca_Octary.pdf
http://eprints.usm.my/30413/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.usm.eprints.30413
record_format eprints
spelling my.usm.eprints.30413 http://eprints.usm.my/30413/ Kajian Kes Penggunaan Konsep Permainan Dalam Pengajaran Seni Muzik Kepada Pelajar Kelas Sepuluh Di Sekolah Menengah Atas Deli Murni Sibolangit Indonesia : Gabungan Dan Adaptasi Teori Permainan Kooperatif Parten Dan Teori Kontraktivisme Vygotsky Nababan, Rebecca Octary Rossy NX Arts in general Tujuan kajian ini adalah untuk membentuk pelan pengajaran seni muzik kelas kesepuluh sekolah menengah atas dengan menggunakan pendekatan permainan untuk membantu pelajar dalam belajar unsur – unsur muzik. The aim of this study was to develop music lesson plans for students in the tenth grade of high school by using a game method to assist in learning the elements of music. 2015-07 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/30413/1/Rebecca_Octary.pdf Nababan, Rebecca Octary Rossy (2015) Kajian Kes Penggunaan Konsep Permainan Dalam Pengajaran Seni Muzik Kepada Pelajar Kelas Sepuluh Di Sekolah Menengah Atas Deli Murni Sibolangit Indonesia : Gabungan Dan Adaptasi Teori Permainan Kooperatif Parten Dan Teori Kontraktivisme Vygotsky. Masters thesis, Universiti Sains Malaysia.
institution Universiti Sains Malaysia
building Hamzah Sendut Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Sains Malaysia
content_source USM Institutional Repository
url_provider http://eprints.usm.my/
language English
topic NX Arts in general
spellingShingle NX Arts in general
Nababan, Rebecca Octary Rossy
Kajian Kes Penggunaan Konsep Permainan Dalam Pengajaran Seni Muzik Kepada Pelajar Kelas Sepuluh Di Sekolah Menengah Atas Deli Murni Sibolangit Indonesia : Gabungan Dan Adaptasi Teori Permainan Kooperatif Parten Dan Teori Kontraktivisme Vygotsky
description Tujuan kajian ini adalah untuk membentuk pelan pengajaran seni muzik kelas kesepuluh sekolah menengah atas dengan menggunakan pendekatan permainan untuk membantu pelajar dalam belajar unsur – unsur muzik. The aim of this study was to develop music lesson plans for students in the tenth grade of high school by using a game method to assist in learning the elements of music.
format Thesis
author Nababan, Rebecca Octary Rossy
author_facet Nababan, Rebecca Octary Rossy
author_sort Nababan, Rebecca Octary Rossy
title Kajian Kes Penggunaan Konsep Permainan Dalam Pengajaran Seni Muzik Kepada Pelajar Kelas Sepuluh Di Sekolah Menengah Atas Deli Murni Sibolangit Indonesia : Gabungan Dan Adaptasi Teori Permainan Kooperatif Parten Dan Teori Kontraktivisme Vygotsky
title_short Kajian Kes Penggunaan Konsep Permainan Dalam Pengajaran Seni Muzik Kepada Pelajar Kelas Sepuluh Di Sekolah Menengah Atas Deli Murni Sibolangit Indonesia : Gabungan Dan Adaptasi Teori Permainan Kooperatif Parten Dan Teori Kontraktivisme Vygotsky
title_full Kajian Kes Penggunaan Konsep Permainan Dalam Pengajaran Seni Muzik Kepada Pelajar Kelas Sepuluh Di Sekolah Menengah Atas Deli Murni Sibolangit Indonesia : Gabungan Dan Adaptasi Teori Permainan Kooperatif Parten Dan Teori Kontraktivisme Vygotsky
title_fullStr Kajian Kes Penggunaan Konsep Permainan Dalam Pengajaran Seni Muzik Kepada Pelajar Kelas Sepuluh Di Sekolah Menengah Atas Deli Murni Sibolangit Indonesia : Gabungan Dan Adaptasi Teori Permainan Kooperatif Parten Dan Teori Kontraktivisme Vygotsky
title_full_unstemmed Kajian Kes Penggunaan Konsep Permainan Dalam Pengajaran Seni Muzik Kepada Pelajar Kelas Sepuluh Di Sekolah Menengah Atas Deli Murni Sibolangit Indonesia : Gabungan Dan Adaptasi Teori Permainan Kooperatif Parten Dan Teori Kontraktivisme Vygotsky
title_sort kajian kes penggunaan konsep permainan dalam pengajaran seni muzik kepada pelajar kelas sepuluh di sekolah menengah atas deli murni sibolangit indonesia : gabungan dan adaptasi teori permainan kooperatif parten dan teori kontraktivisme vygotsky
publishDate 2015
url http://eprints.usm.my/30413/1/Rebecca_Octary.pdf
http://eprints.usm.my/30413/
_version_ 1643707166124670976
score 13.214268