Perancangan Tadika Di Ka Wasan Peru Mahan Barp Kajian Kes : Bandar Baru Seri Manjung, Perak Darul Ridzuan

Pendidikan prasekolah merupakan asas pendidikan kanak-kanak yan boleh mempengaruhi pertumbuhan dan perkembangan kanak-kanak pada masa hadaqan. Bagi mewujudkan pendidikan prasekolah yang baik, pusat pendidikan prasekolah iai~u tadika perlu disediakan dengan berkesan. Walau bagaimanapun, perancanga...

詳細記述

保存先:
書誌詳細
第一著者: Abdullah Kamar, Muhamad Asri
フォーマット: 学位論文
言語:English
出版事項: 2002
主題:
オンライン・アクセス:http://eprints.usm.my/30291/1/Muhamad_Asri_Bin_Abdullah_Kamar.pdf
http://eprints.usm.my/30291/
タグ: タグ追加
タグなし, このレコードへの初めてのタグを付けませんか!
その他の書誌記述
要約:Pendidikan prasekolah merupakan asas pendidikan kanak-kanak yan boleh mempengaruhi pertumbuhan dan perkembangan kanak-kanak pada masa hadaqan. Bagi mewujudkan pendidikan prasekolah yang baik, pusat pendidikan prasekolah iai~u tadika perlu disediakan dengan berkesan. Walau bagaimanapun, perancangan dan penyediaan tadika di kawasan perumahan 'baru didapati tidak berkesan dan mewttiudkan pelbagai masalah seperti bilangan dan lokasi tadika yang tidak terancang, bilangan kanak-kanak yang ramai di tadika, keluasan lot tadika yang sempit dan kekurangan penyediaan alat permainan di lot tadika. Preschool education is the foundation of the children education, which can I influence their future growth and development. In order to provide good preschool ed~cation, a preschool education center or kindergarten should he provided effectively. Ne~ertheless, ihe planning and provisions of the kindergarten in the new housing schem~s are not effective. It may generate many problems such as, insufficient in number and *nplanned location, overcrowding of children, insufficient space and lack of playing equipments within the kindergarten.