Perancangan Tadika Di Ka Wasan Peru Mahan Barp Kajian Kes : Bandar Baru Seri Manjung, Perak Darul Ridzuan
Pendidikan prasekolah merupakan asas pendidikan kanak-kanak yan boleh mempengaruhi pertumbuhan dan perkembangan kanak-kanak pada masa hadaqan. Bagi mewujudkan pendidikan prasekolah yang baik, pusat pendidikan prasekolah iai~u tadika perlu disediakan dengan berkesan. Walau bagaimanapun, perancanga...
保存先:
第一著者: | |
---|---|
フォーマット: | 学位論文 |
言語: | English |
出版事項: |
2002
|
主題: | |
オンライン・アクセス: | http://eprints.usm.my/30291/1/Muhamad_Asri_Bin_Abdullah_Kamar.pdf http://eprints.usm.my/30291/ |
タグ: |
タグ追加
タグなし, このレコードへの初めてのタグを付けませんか!
|
要約: | Pendidikan prasekolah merupakan asas pendidikan kanak-kanak yan boleh
mempengaruhi pertumbuhan dan perkembangan kanak-kanak pada masa hadaqan. Bagi
mewujudkan pendidikan prasekolah yang baik, pusat pendidikan prasekolah iai~u tadika
perlu disediakan dengan berkesan. Walau bagaimanapun, perancangan dan penyediaan
tadika di kawasan perumahan 'baru didapati tidak berkesan dan mewttiudkan pelbagai
masalah seperti bilangan dan lokasi tadika yang tidak terancang, bilangan kanak-kanak
yang ramai di tadika, keluasan lot tadika yang sempit dan kekurangan penyediaan alat
permainan di lot tadika.
Preschool education is the foundation of the children education, which can I influence
their future growth and development. In order to provide good preschool ed~cation, a
preschool education center or kindergarten should he provided effectively. Ne~ertheless,
ihe planning and provisions of the kindergarten in the new housing schem~s are not
effective. It may generate many problems such as, insufficient in number and *nplanned
location, overcrowding of children, insufficient space and lack of playing equipments
within the kindergarten. |
---|