Amalan Pemilihan Dan Penggunaan Contoh Guru Matematik Sekolah Rendah: Kajian Kes

Kajian ini bertujuan mengkaji amalan pemilihan dan penggunaan contoh guru dalam pengajaran dan pembelajaran matematik. Fokus kajian ialah terhadap pemilihan dan penggunaan contoh, kaitan antara contoh yang digunakan dengan pemilihan soalan ujian akhir topik dan perbandingan pemilihan dan pengguna...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Suffian, Harizon
Format: Thesis
Language:English
Published: 2014
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/30128/1/HARIZON_BINTI_SUFFIAN.pdf
http://eprints.usm.my/30128/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.usm.eprints.30128
record_format eprints
spelling my.usm.eprints.30128 http://eprints.usm.my/30128/ Amalan Pemilihan Dan Penggunaan Contoh Guru Matematik Sekolah Rendah: Kajian Kes Suffian, Harizon L7-991 Education (General) Kajian ini bertujuan mengkaji amalan pemilihan dan penggunaan contoh guru dalam pengajaran dan pembelajaran matematik. Fokus kajian ialah terhadap pemilihan dan penggunaan contoh, kaitan antara contoh yang digunakan dengan pemilihan soalan ujian akhir topik dan perbandingan pemilihan dan penggunaan contoh oleh guru berpengalaman dan guru kurang berpengalaman. The research was carried out to study the selection practices and usage of mathematical examples by teachers’ in the teaching and learning of Mathematics. The aim of this qualitative research is to understand the situation or phenomenon which has been studied through case studies 2014-10 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/30128/1/HARIZON_BINTI_SUFFIAN.pdf Suffian, Harizon (2014) Amalan Pemilihan Dan Penggunaan Contoh Guru Matematik Sekolah Rendah: Kajian Kes. PhD thesis, Universiti Sains Malaysia.
institution Universiti Sains Malaysia
building Hamzah Sendut Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Sains Malaysia
content_source USM Institutional Repository
url_provider http://eprints.usm.my/
language English
topic L7-991 Education (General)
spellingShingle L7-991 Education (General)
Suffian, Harizon
Amalan Pemilihan Dan Penggunaan Contoh Guru Matematik Sekolah Rendah: Kajian Kes
description Kajian ini bertujuan mengkaji amalan pemilihan dan penggunaan contoh guru dalam pengajaran dan pembelajaran matematik. Fokus kajian ialah terhadap pemilihan dan penggunaan contoh, kaitan antara contoh yang digunakan dengan pemilihan soalan ujian akhir topik dan perbandingan pemilihan dan penggunaan contoh oleh guru berpengalaman dan guru kurang berpengalaman. The research was carried out to study the selection practices and usage of mathematical examples by teachers’ in the teaching and learning of Mathematics. The aim of this qualitative research is to understand the situation or phenomenon which has been studied through case studies
format Thesis
author Suffian, Harizon
author_facet Suffian, Harizon
author_sort Suffian, Harizon
title Amalan Pemilihan Dan Penggunaan Contoh Guru Matematik Sekolah Rendah: Kajian Kes
title_short Amalan Pemilihan Dan Penggunaan Contoh Guru Matematik Sekolah Rendah: Kajian Kes
title_full Amalan Pemilihan Dan Penggunaan Contoh Guru Matematik Sekolah Rendah: Kajian Kes
title_fullStr Amalan Pemilihan Dan Penggunaan Contoh Guru Matematik Sekolah Rendah: Kajian Kes
title_full_unstemmed Amalan Pemilihan Dan Penggunaan Contoh Guru Matematik Sekolah Rendah: Kajian Kes
title_sort amalan pemilihan dan penggunaan contoh guru matematik sekolah rendah: kajian kes
publishDate 2014
url http://eprints.usm.my/30128/1/HARIZON_BINTI_SUFFIAN.pdf
http://eprints.usm.my/30128/
_version_ 1643707086548238336
score 13.160551