Psikologi Pendidikan EAO3103
Kursus EAO 31 03 Psikologi dalam Pendidikan dibina bagi tujuan memberikan pengetahuan kepada pelajar tentang pertumbuhan dan perkembangan kanak-kanak, perbezaan kanakkanak, teori perkembangan, teori pembelajaran (behaviorisme, kognitivisme dan humanisme), konsep kecerdasan dan pendekatan kontruktiv...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Book |
Language: | Burmese |
Published: |
Universiti Sains Islam Malaysia
2014
|
Subjects: | |
Online Access: | http://ddms.usim.edu.my/handle/123456789/7096 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my.usim-7096 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
my.usim-70962014-05-06T04:35:54Z Psikologi Pendidikan EAO3103 Salhah Abdullah Educational psychology Social psychology Kursus EAO 31 03 Psikologi dalam Pendidikan dibina bagi tujuan memberikan pengetahuan kepada pelajar tentang pertumbuhan dan perkembangan kanak-kanak, perbezaan kanakkanak, teori perkembangan, teori pembelajaran (behaviorisme, kognitivisme dan humanisme), konsep kecerdasan dan pendekatan kontruktivisme dalam pengajaran dan pembelajaran yang bermakna. Pengetahuan tentang psikologi dan psikologi pendidikan amat berguna untuk guruguru aplikasikan dalam pengajaran dan pembelajaran mereka di sekolah nanti. 2014-05-06T04:35:54Z 2014-05-06T04:35:54Z 2014 Book 9789674400200 http://ddms.usim.edu.my/handle/123456789/7096 my Universiti Sains Islam Malaysia |
institution |
Universiti Sains Islam Malaysia |
building |
USIM Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universit Sains Islam i Malaysia |
content_source |
USIM Institutional Repository |
url_provider |
http://ddms.usim.edu.my/ |
language |
Burmese |
topic |
Educational psychology Social psychology |
spellingShingle |
Educational psychology Social psychology Salhah Abdullah Psikologi Pendidikan EAO3103 |
description |
Kursus EAO 31 03 Psikologi dalam Pendidikan dibina bagi tujuan memberikan pengetahuan
kepada pelajar tentang pertumbuhan dan perkembangan kanak-kanak, perbezaan kanakkanak, teori perkembangan, teori pembelajaran (behaviorisme, kognitivisme dan humanisme), konsep kecerdasan dan pendekatan kontruktivisme dalam pengajaran dan pembelajaran yang bermakna. Pengetahuan tentang psikologi dan psikologi pendidikan amat berguna untuk guruguru aplikasikan dalam pengajaran dan pembelajaran mereka di sekolah nanti. |
format |
Book |
author |
Salhah Abdullah |
author_facet |
Salhah Abdullah |
author_sort |
Salhah Abdullah |
title |
Psikologi Pendidikan EAO3103 |
title_short |
Psikologi Pendidikan EAO3103 |
title_full |
Psikologi Pendidikan EAO3103 |
title_fullStr |
Psikologi Pendidikan EAO3103 |
title_full_unstemmed |
Psikologi Pendidikan EAO3103 |
title_sort |
psikologi pendidikan eao3103 |
publisher |
Universiti Sains Islam Malaysia |
publishDate |
2014 |
url |
http://ddms.usim.edu.my/handle/123456789/7096 |
_version_ |
1645152078937456640 |
score |
13.214268 |