Psikologi Pendidikan EAO3103

Kursus EAO 31 03 Psikologi dalam Pendidikan dibina bagi tujuan memberikan pengetahuan kepada pelajar tentang pertumbuhan dan perkembangan kanak-kanak, perbezaan kanakkanak, teori perkembangan, teori pembelajaran (behaviorisme, kognitivisme dan humanisme), konsep kecerdasan dan pendekatan kontruktiv...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Salhah Abdullah
Format: Book
Language:Burmese
Published: Universiti Sains Islam Malaysia 2014
Subjects:
Online Access:http://ddms.usim.edu.my/handle/123456789/7096
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.usim-7096
record_format dspace
spelling my.usim-70962014-05-06T04:35:54Z Psikologi Pendidikan EAO3103 Salhah Abdullah Educational psychology Social psychology Kursus EAO 31 03 Psikologi dalam Pendidikan dibina bagi tujuan memberikan pengetahuan kepada pelajar tentang pertumbuhan dan perkembangan kanak-kanak, perbezaan kanakkanak, teori perkembangan, teori pembelajaran (behaviorisme, kognitivisme dan humanisme), konsep kecerdasan dan pendekatan kontruktivisme dalam pengajaran dan pembelajaran yang bermakna. Pengetahuan tentang psikologi dan psikologi pendidikan amat berguna untuk guruguru aplikasikan dalam pengajaran dan pembelajaran mereka di sekolah nanti. 2014-05-06T04:35:54Z 2014-05-06T04:35:54Z 2014 Book 9789674400200 http://ddms.usim.edu.my/handle/123456789/7096 my Universiti Sains Islam Malaysia
institution Universiti Sains Islam Malaysia
building USIM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universit Sains Islam i Malaysia
content_source USIM Institutional Repository
url_provider http://ddms.usim.edu.my/
language Burmese
topic Educational psychology
Social psychology
spellingShingle Educational psychology
Social psychology
Salhah Abdullah
Psikologi Pendidikan EAO3103
description Kursus EAO 31 03 Psikologi dalam Pendidikan dibina bagi tujuan memberikan pengetahuan kepada pelajar tentang pertumbuhan dan perkembangan kanak-kanak, perbezaan kanakkanak, teori perkembangan, teori pembelajaran (behaviorisme, kognitivisme dan humanisme), konsep kecerdasan dan pendekatan kontruktivisme dalam pengajaran dan pembelajaran yang bermakna. Pengetahuan tentang psikologi dan psikologi pendidikan amat berguna untuk guruguru aplikasikan dalam pengajaran dan pembelajaran mereka di sekolah nanti.
format Book
author Salhah Abdullah
author_facet Salhah Abdullah
author_sort Salhah Abdullah
title Psikologi Pendidikan EAO3103
title_short Psikologi Pendidikan EAO3103
title_full Psikologi Pendidikan EAO3103
title_fullStr Psikologi Pendidikan EAO3103
title_full_unstemmed Psikologi Pendidikan EAO3103
title_sort psikologi pendidikan eao3103
publisher Universiti Sains Islam Malaysia
publishDate 2014
url http://ddms.usim.edu.my/handle/123456789/7096
_version_ 1645152078937456640
score 13.209306