Kaedah Pengajaran Bahasa Arab Untuk Kanak-Kanak Pintar
Dalam pengajaran Bahasa Arab terdapat pelbagai kaedah yang diguna pakai bagi mencapai objektif yang dikehendaki. Setiap satu kaedah mempunyai kelebihan dan kelemahannya sendiri.Fokus utama buku ini lebih kepada dua kaedah pengajaran iaitu kaedah nahu terjemahan yang mewakili kaedah tradisional dan...
Saved in:
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Book |
Language: | Burmese |
Published: |
Universiti Sains Islam Malaysia
2011
|
Subjects: | |
Online Access: | http://ddms.usim.edu.my/handle/123456789/4237 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my.usim-4237 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
my.usim-42372012-08-16T00:25:54Z Kaedah Pengajaran Bahasa Arab Untuk Kanak-Kanak Pintar Asma Abdul Rahman Maimun Aqsha Lubis Arabic language--Study and teaching Gifted children--Education (Elementary) Dalam pengajaran Bahasa Arab terdapat pelbagai kaedah yang diguna pakai bagi mencapai objektif yang dikehendaki. Setiap satu kaedah mempunyai kelebihan dan kelemahannya sendiri.Fokus utama buku ini lebih kepada dua kaedah pengajaran iaitu kaedah nahu terjemahan yang mewakili kaedah tradisional dan kaedah dengan tutur yang mewakili kaedah baru. 2011-04-27T07:10:12Z 2011-04-27T07:10:12Z 2010 Book 9789675295270 http://ddms.usim.edu.my/handle/123456789/4237 my Universiti Sains Islam Malaysia |
institution |
Universiti Sains Islam Malaysia |
building |
USIM Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universit Sains Islam i Malaysia |
content_source |
USIM Institutional Repository |
url_provider |
http://ddms.usim.edu.my/ |
language |
Burmese |
topic |
Arabic language--Study and teaching Gifted children--Education (Elementary) |
spellingShingle |
Arabic language--Study and teaching Gifted children--Education (Elementary) Asma Abdul Rahman Maimun Aqsha Lubis Kaedah Pengajaran Bahasa Arab Untuk Kanak-Kanak Pintar |
description |
Dalam pengajaran Bahasa Arab terdapat pelbagai kaedah yang diguna pakai bagi mencapai objektif yang dikehendaki. Setiap satu kaedah mempunyai kelebihan dan kelemahannya sendiri.Fokus utama buku ini lebih kepada dua kaedah pengajaran iaitu kaedah nahu terjemahan yang mewakili kaedah tradisional dan kaedah dengan tutur yang mewakili kaedah baru. |
format |
Book |
author |
Asma Abdul Rahman Maimun Aqsha Lubis |
author_facet |
Asma Abdul Rahman Maimun Aqsha Lubis |
author_sort |
Asma Abdul Rahman |
title |
Kaedah Pengajaran Bahasa Arab Untuk Kanak-Kanak Pintar |
title_short |
Kaedah Pengajaran Bahasa Arab Untuk Kanak-Kanak Pintar |
title_full |
Kaedah Pengajaran Bahasa Arab Untuk Kanak-Kanak Pintar |
title_fullStr |
Kaedah Pengajaran Bahasa Arab Untuk Kanak-Kanak Pintar |
title_full_unstemmed |
Kaedah Pengajaran Bahasa Arab Untuk Kanak-Kanak Pintar |
title_sort |
kaedah pengajaran bahasa arab untuk kanak-kanak pintar |
publisher |
Universiti Sains Islam Malaysia |
publishDate |
2011 |
url |
http://ddms.usim.edu.my/handle/123456789/4237 |
_version_ |
1645151502491189248 |
score |
13.214268 |