Kaedah Pengajaran Bahasa Arab Untuk Kanak-Kanak Pintar

Dalam pengajaran Bahasa Arab terdapat pelbagai kaedah yang diguna pakai bagi mencapai objektif yang dikehendaki. Setiap satu kaedah mempunyai kelebihan dan kelemahannya sendiri.Fokus utama buku ini lebih kepada dua kaedah pengajaran iaitu kaedah nahu terjemahan yang mewakili kaedah tradisional dan...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Asma Abdul Rahman, Maimun Aqsha Lubis
Format: Book
Language:Burmese
Published: Universiti Sains Islam Malaysia 2011
Subjects:
Online Access:http://ddms.usim.edu.my/handle/123456789/4237
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.usim-4237
record_format dspace
spelling my.usim-42372012-08-16T00:25:54Z Kaedah Pengajaran Bahasa Arab Untuk Kanak-Kanak Pintar Asma Abdul Rahman Maimun Aqsha Lubis Arabic language--Study and teaching Gifted children--Education (Elementary) Dalam pengajaran Bahasa Arab terdapat pelbagai kaedah yang diguna pakai bagi mencapai objektif yang dikehendaki. Setiap satu kaedah mempunyai kelebihan dan kelemahannya sendiri.Fokus utama buku ini lebih kepada dua kaedah pengajaran iaitu kaedah nahu terjemahan yang mewakili kaedah tradisional dan kaedah dengan tutur yang mewakili kaedah baru. 2011-04-27T07:10:12Z 2011-04-27T07:10:12Z 2010 Book 9789675295270 http://ddms.usim.edu.my/handle/123456789/4237 my Universiti Sains Islam Malaysia
institution Universiti Sains Islam Malaysia
building USIM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universit Sains Islam i Malaysia
content_source USIM Institutional Repository
url_provider http://ddms.usim.edu.my/
language Burmese
topic Arabic language--Study and teaching
Gifted children--Education (Elementary)
spellingShingle Arabic language--Study and teaching
Gifted children--Education (Elementary)
Asma Abdul Rahman
Maimun Aqsha Lubis
Kaedah Pengajaran Bahasa Arab Untuk Kanak-Kanak Pintar
description Dalam pengajaran Bahasa Arab terdapat pelbagai kaedah yang diguna pakai bagi mencapai objektif yang dikehendaki. Setiap satu kaedah mempunyai kelebihan dan kelemahannya sendiri.Fokus utama buku ini lebih kepada dua kaedah pengajaran iaitu kaedah nahu terjemahan yang mewakili kaedah tradisional dan kaedah dengan tutur yang mewakili kaedah baru.
format Book
author Asma Abdul Rahman
Maimun Aqsha Lubis
author_facet Asma Abdul Rahman
Maimun Aqsha Lubis
author_sort Asma Abdul Rahman
title Kaedah Pengajaran Bahasa Arab Untuk Kanak-Kanak Pintar
title_short Kaedah Pengajaran Bahasa Arab Untuk Kanak-Kanak Pintar
title_full Kaedah Pengajaran Bahasa Arab Untuk Kanak-Kanak Pintar
title_fullStr Kaedah Pengajaran Bahasa Arab Untuk Kanak-Kanak Pintar
title_full_unstemmed Kaedah Pengajaran Bahasa Arab Untuk Kanak-Kanak Pintar
title_sort kaedah pengajaran bahasa arab untuk kanak-kanak pintar
publisher Universiti Sains Islam Malaysia
publishDate 2011
url http://ddms.usim.edu.my/handle/123456789/4237
_version_ 1645151502491189248
score 13.214268