Kajian kepuasan pengguna terhadap perkhidmatan dan kemudahan Perpustakaan Tunku Tun Aminah (PTTA)

Satu kajian telah dilaksanakan bermula dari bulan Oktober sehingga Disember 2016 didalam mendapatkan maklumbalas perkhidmatan dan kemudahan yang disediakan di Perpustakaan Tunku Tun Aminah (PTTA), Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM). Objektif kajian adalah menilai sejauhmana kepuasan pengg...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Mohd Noor Hasman Mohd Tumari, Muhamad Azrul Hisam Salleh
Format: Article
Published: Universiti Sains Islam Malaysia 2017
Subjects:
Online Access:http://ddms.usim.edu.my:80/jspui/handle/123456789/14215
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Satu kajian telah dilaksanakan bermula dari bulan Oktober sehingga Disember 2016 didalam mendapatkan maklumbalas perkhidmatan dan kemudahan yang disediakan di Perpustakaan Tunku Tun Aminah (PTTA), Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM). Objektif kajian adalah menilai sejauhmana kepuasan pengguna terhadap perkhidmatan dan kemudahan yang telah disediakan oleh perpustakaan memenuhi susasana persekitaran pendidikan pada masa kini. Skop kajian dibahagaikan kepada tiga (3) skop iaitu perkhidmatan kaunter, kemudahan perpustakaan dan kebolehcapaian koleksi yang terdapat diperpustakaan. Borang kajian dirangka dan diedar menerusi atas talian dan responden adalah di dalam kawasan perpustakaan sahaja. Seramai 385 responden terlibat dalam kajian ini dan data dianalisa menggunakan perisian SPSS. Hasil kajian dibentangkan dalam pengurusan tertinggi perpustakaan PTTA untuk dijadikan input penambahbaikkan perkhidmatan perpustakaan dan dikongsikan bersama lain-lain perpustakaan di Malaysia sebagai rujukan.