Pendekatan Pengajaran & Pembelajaran Subjek Nahu di Peringkat STAM dan Tahap Penguasan Pelajar: Kajian di Sekolah-sekolah Agama Kerajaan Negeri
Nahu merupakan subjek terpenting dalam rumpunan ilmu bahasa Arab.Bahasa baik bergantung kepada penyusunan ayat yang baik mengikut kaedah nahu. Begitu juga, ayat yang menunjukan makna yang tepat addalah berdasarkan kepada kaedah nahu. Para sarjana Arab membincangkan pendekatan pengajaran subjek terse...
Saved in:
Main Authors: | Rosni Bin Samah, Dr., Arnida A. Bakar |
---|---|
Format: | Research Report |
Language: | Burmese |
Published: |
2009
|
Online Access: | http://dspace.unimap.edu.my/xmlui/handle/123456789/1333 http://hdl.handle.net/123456789/1333 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Pendekatan pengajaran & pembelajaran subjek Nahu di peringkat STAM dan tahap penguasaan pelajar: kajian di Sekolah-Sekolah Agama Kerajaan Negeri
by: Rosni Samah, Dr., et al.
Published: (2015) -
Penguasan "Al-Balaghah" dan Permasalahannya di Kalangan Pelajar Sijil Tinggi Agama Malaysia (STAM) (Kajian di Sekolah-Sekolah Agama Negeri Selangor)
by: Rosni Bin Samah, Dr., et al.
Published: (2009) -
Lima Tahap Penguasaan Ilmu Nahu dalam Kalangan Guru- Guru Sijil Tinggi Agama Malaysia (STAM)
by: Hazrul Affendi, Mohmad Razali, et al.
Published: (2018) -
Lima tahap penguasaan ilmu nahu dalam kalangan guru-guru Sijil Tinggi Agama Malaysia (STAM)
by: Mohmad Razali, Hazrul Affendi, et al.
Published: (2016) -
Tahap pengetahuan patriotisme pemimpin sekolah agama di Malaysia
by: Mohd Nashahrudin Mat Daud,, et al.
Published: (2022)