Tahap Pencapaian Piawaian Asas Pusat Sumber Bagi Sekolah Sekolah Menengah Daerah Gombak Negeri Selangor Darul Ehsan. Satu Tinjauan

Tinjauan ini bertujuan untuk mengenalpasti tentang (1) sejauh manakah tahap pencapaian piawaian asas pusat sumber bagi sekolah-sekolah menengah daerah Gombak; (2) apakah pandangan guru pusat sumber sekolah tentang piawaian asas pusat sumber sekolah; (3) melihat sikap guru terhadap penggunaan pusa...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Ab Rahman, Roslinah
Format: Project Paper Report
Language:English
Malay
Published: 1997
Online Access:http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/8971/1/FPP_1997_23_A.pdf
http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/8971/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.upm.eprints.8971
record_format eprints
spelling my.upm.eprints.89712011-07-25T07:56:37Z http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/8971/ Tahap Pencapaian Piawaian Asas Pusat Sumber Bagi Sekolah Sekolah Menengah Daerah Gombak Negeri Selangor Darul Ehsan. Satu Tinjauan Ab Rahman, Roslinah Tinjauan ini bertujuan untuk mengenalpasti tentang (1) sejauh manakah tahap pencapaian piawaian asas pusat sumber bagi sekolah-sekolah menengah daerah Gombak; (2) apakah pandangan guru pusat sumber sekolah tentang piawaian asas pusat sumber sekolah; (3) melihat sikap guru terhadap penggunaan pusat sumber sekolah. Tinjauan ini menggunakan alat kajian piawaian asas menggandungi dua set soalan. Temubual berstruktur dan pemerhatian dijalankan untuk menentukan ketepatan pengiraan dan pengukuran bahan, alatan dan juga ruang yang ada di pusat sumber sekolah. Bagi menentukan tahap pencapaian piawaian asas pusat sumber, sebanyak 5 buah pusat sumber sekolah di daerah Gombak telah dipilih untuk dijadikan kajian dan seramai 5 orang guru pusat sumber yang mengumskannya menjadi respondennya. Seramai 60 orang guru telah ditemubual berstruktur untuk melihat sikar gum terhadap penggunaan pusat sumber sekolah. Data di analisa dengan bilangan, peratusan, min dan kekerapan. Basil kajian di dapati pusat sumber sekolah menengah di daerah Gombak belum lagi mencapai tahap piawaian asas dan masih 27.27% di bawah piawaian asas. Kesemua gum PSS bersetuju tentang kepentingan piawaian asas dalam mengumskan pusat sumber. Sikap guru terhadap penggunaan pusat sumber sekolah masih rendah di mana terdapat 40% dan guru-guru tidak pernah mengunjungi PSS dalam tempoh satu semester. 1997 Project Paper Report NonPeerReviewed application/pdf en http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/8971/1/FPP_1997_23_A.pdf Ab Rahman, Roslinah (1997) Tahap Pencapaian Piawaian Asas Pusat Sumber Bagi Sekolah Sekolah Menengah Daerah Gombak Negeri Selangor Darul Ehsan. Satu Tinjauan. [Project Paper Report] Malay
institution Universiti Putra Malaysia
building UPM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Putra Malaysia
content_source UPM Institutional Repository
url_provider http://psasir.upm.edu.my/
language English
Malay
description Tinjauan ini bertujuan untuk mengenalpasti tentang (1) sejauh manakah tahap pencapaian piawaian asas pusat sumber bagi sekolah-sekolah menengah daerah Gombak; (2) apakah pandangan guru pusat sumber sekolah tentang piawaian asas pusat sumber sekolah; (3) melihat sikap guru terhadap penggunaan pusat sumber sekolah. Tinjauan ini menggunakan alat kajian piawaian asas menggandungi dua set soalan. Temubual berstruktur dan pemerhatian dijalankan untuk menentukan ketepatan pengiraan dan pengukuran bahan, alatan dan juga ruang yang ada di pusat sumber sekolah. Bagi menentukan tahap pencapaian piawaian asas pusat sumber, sebanyak 5 buah pusat sumber sekolah di daerah Gombak telah dipilih untuk dijadikan kajian dan seramai 5 orang guru pusat sumber yang mengumskannya menjadi respondennya. Seramai 60 orang guru telah ditemubual berstruktur untuk melihat sikar gum terhadap penggunaan pusat sumber sekolah. Data di analisa dengan bilangan, peratusan, min dan kekerapan. Basil kajian di dapati pusat sumber sekolah menengah di daerah Gombak belum lagi mencapai tahap piawaian asas dan masih 27.27% di bawah piawaian asas. Kesemua gum PSS bersetuju tentang kepentingan piawaian asas dalam mengumskan pusat sumber. Sikap guru terhadap penggunaan pusat sumber sekolah masih rendah di mana terdapat 40% dan guru-guru tidak pernah mengunjungi PSS dalam tempoh satu semester.
format Project Paper Report
author Ab Rahman, Roslinah
spellingShingle Ab Rahman, Roslinah
Tahap Pencapaian Piawaian Asas Pusat Sumber Bagi Sekolah Sekolah Menengah Daerah Gombak Negeri Selangor Darul Ehsan. Satu Tinjauan
author_facet Ab Rahman, Roslinah
author_sort Ab Rahman, Roslinah
title Tahap Pencapaian Piawaian Asas Pusat Sumber Bagi Sekolah Sekolah Menengah Daerah Gombak Negeri Selangor Darul Ehsan. Satu Tinjauan
title_short Tahap Pencapaian Piawaian Asas Pusat Sumber Bagi Sekolah Sekolah Menengah Daerah Gombak Negeri Selangor Darul Ehsan. Satu Tinjauan
title_full Tahap Pencapaian Piawaian Asas Pusat Sumber Bagi Sekolah Sekolah Menengah Daerah Gombak Negeri Selangor Darul Ehsan. Satu Tinjauan
title_fullStr Tahap Pencapaian Piawaian Asas Pusat Sumber Bagi Sekolah Sekolah Menengah Daerah Gombak Negeri Selangor Darul Ehsan. Satu Tinjauan
title_full_unstemmed Tahap Pencapaian Piawaian Asas Pusat Sumber Bagi Sekolah Sekolah Menengah Daerah Gombak Negeri Selangor Darul Ehsan. Satu Tinjauan
title_sort tahap pencapaian piawaian asas pusat sumber bagi sekolah sekolah menengah daerah gombak negeri selangor darul ehsan. satu tinjauan
publishDate 1997
url http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/8971/1/FPP_1997_23_A.pdf
http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/8971/
_version_ 1643824173413302272
score 13.211869