Tahap Pencapaian Piawaian Asas Pusat Sumber Bagi Sekolah Sekolah Menengah Daerah Gombak Negeri Selangor Darul Ehsan. Satu Tinjauan
Tinjauan ini bertujuan untuk mengenalpasti tentang (1) sejauh manakah tahap pencapaian piawaian asas pusat sumber bagi sekolah-sekolah menengah daerah Gombak; (2) apakah pandangan guru pusat sumber sekolah tentang piawaian asas pusat sumber sekolah; (3) melihat sikap guru terhadap penggunaan pusa...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Project Paper Report |
Language: | English Malay |
Published: |
1997
|
Online Access: | http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/8971/1/FPP_1997_23_A.pdf http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/8971/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my.upm.eprints.8971 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.upm.eprints.89712011-07-25T07:56:37Z http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/8971/ Tahap Pencapaian Piawaian Asas Pusat Sumber Bagi Sekolah Sekolah Menengah Daerah Gombak Negeri Selangor Darul Ehsan. Satu Tinjauan Ab Rahman, Roslinah Tinjauan ini bertujuan untuk mengenalpasti tentang (1) sejauh manakah tahap pencapaian piawaian asas pusat sumber bagi sekolah-sekolah menengah daerah Gombak; (2) apakah pandangan guru pusat sumber sekolah tentang piawaian asas pusat sumber sekolah; (3) melihat sikap guru terhadap penggunaan pusat sumber sekolah. Tinjauan ini menggunakan alat kajian piawaian asas menggandungi dua set soalan. Temubual berstruktur dan pemerhatian dijalankan untuk menentukan ketepatan pengiraan dan pengukuran bahan, alatan dan juga ruang yang ada di pusat sumber sekolah. Bagi menentukan tahap pencapaian piawaian asas pusat sumber, sebanyak 5 buah pusat sumber sekolah di daerah Gombak telah dipilih untuk dijadikan kajian dan seramai 5 orang guru pusat sumber yang mengumskannya menjadi respondennya. Seramai 60 orang guru telah ditemubual berstruktur untuk melihat sikar gum terhadap penggunaan pusat sumber sekolah. Data di analisa dengan bilangan, peratusan, min dan kekerapan. Basil kajian di dapati pusat sumber sekolah menengah di daerah Gombak belum lagi mencapai tahap piawaian asas dan masih 27.27% di bawah piawaian asas. Kesemua gum PSS bersetuju tentang kepentingan piawaian asas dalam mengumskan pusat sumber. Sikap guru terhadap penggunaan pusat sumber sekolah masih rendah di mana terdapat 40% dan guru-guru tidak pernah mengunjungi PSS dalam tempoh satu semester. 1997 Project Paper Report NonPeerReviewed application/pdf en http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/8971/1/FPP_1997_23_A.pdf Ab Rahman, Roslinah (1997) Tahap Pencapaian Piawaian Asas Pusat Sumber Bagi Sekolah Sekolah Menengah Daerah Gombak Negeri Selangor Darul Ehsan. Satu Tinjauan. [Project Paper Report] Malay |
institution |
Universiti Putra Malaysia |
building |
UPM Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Putra Malaysia |
content_source |
UPM Institutional Repository |
url_provider |
http://psasir.upm.edu.my/ |
language |
English Malay |
description |
Tinjauan ini bertujuan untuk mengenalpasti tentang (1) sejauh manakah tahap
pencapaian piawaian asas pusat sumber bagi sekolah-sekolah menengah daerah Gombak; (2)
apakah pandangan guru pusat sumber sekolah tentang piawaian asas pusat sumber sekolah; (3)
melihat sikap guru terhadap penggunaan pusat sumber sekolah.
Tinjauan ini menggunakan alat kajian piawaian asas menggandungi dua set soalan.
Temubual berstruktur dan pemerhatian dijalankan untuk menentukan ketepatan pengiraan dan
pengukuran bahan, alatan dan juga ruang yang ada di pusat sumber sekolah. Bagi menentukan
tahap pencapaian piawaian asas pusat sumber, sebanyak 5 buah pusat sumber sekolah di daerah Gombak telah dipilih untuk dijadikan kajian dan seramai 5 orang guru pusat sumber yang
mengumskannya menjadi respondennya. Seramai 60 orang guru telah ditemubual berstruktur
untuk melihat sikar gum terhadap penggunaan pusat sumber sekolah. Data di analisa dengan
bilangan, peratusan, min dan kekerapan.
Basil kajian di dapati pusat sumber sekolah menengah di daerah Gombak belum lagi
mencapai tahap piawaian asas dan masih 27.27% di bawah piawaian asas. Kesemua gum PSS
bersetuju tentang kepentingan piawaian asas dalam mengumskan pusat sumber. Sikap guru
terhadap penggunaan pusat sumber sekolah masih rendah di mana terdapat 40% dan guru-guru
tidak pernah mengunjungi PSS dalam tempoh satu semester. |
format |
Project Paper Report |
author |
Ab Rahman, Roslinah |
spellingShingle |
Ab Rahman, Roslinah Tahap Pencapaian Piawaian Asas Pusat Sumber Bagi Sekolah Sekolah Menengah Daerah Gombak Negeri Selangor Darul Ehsan. Satu Tinjauan |
author_facet |
Ab Rahman, Roslinah |
author_sort |
Ab Rahman, Roslinah |
title |
Tahap Pencapaian Piawaian Asas Pusat Sumber Bagi Sekolah Sekolah Menengah Daerah Gombak Negeri Selangor Darul Ehsan. Satu Tinjauan |
title_short |
Tahap Pencapaian Piawaian Asas Pusat Sumber Bagi Sekolah Sekolah Menengah Daerah Gombak Negeri Selangor Darul Ehsan. Satu Tinjauan |
title_full |
Tahap Pencapaian Piawaian Asas Pusat Sumber Bagi Sekolah Sekolah Menengah Daerah Gombak Negeri Selangor Darul Ehsan. Satu Tinjauan |
title_fullStr |
Tahap Pencapaian Piawaian Asas Pusat Sumber Bagi Sekolah Sekolah Menengah Daerah Gombak Negeri Selangor Darul Ehsan. Satu Tinjauan |
title_full_unstemmed |
Tahap Pencapaian Piawaian Asas Pusat Sumber Bagi Sekolah Sekolah Menengah Daerah Gombak Negeri Selangor Darul Ehsan. Satu Tinjauan |
title_sort |
tahap pencapaian piawaian asas pusat sumber bagi sekolah sekolah menengah daerah gombak negeri selangor darul ehsan. satu tinjauan |
publishDate |
1997 |
url |
http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/8971/1/FPP_1997_23_A.pdf http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/8971/ |
_version_ |
1643824173413302272 |
score |
13.211869 |