Kualiti guru sekolah rendah yang dibimbing oleh "pegawai pembimbing pakar pembangunan sekolah" (school improvement specialist coaches - SISC+): perbezaan antara tiga jenis sekolah
Guru merupakan penggerak utama sistem pendidikan di seluruh dunia ekoran daripada arus globalisasi dan ledakan teknologi maklumat yang banyak mengubah cara manusia belajar. Sehubungan itu, kajian tinjauan deskriptif ini dijalankan untuk mengenal pasti tahap kualiti guru yang dibimbing oleh “Pegawai...
Saved in:
Main Authors: | Madhavan, Selvarajoo, Basri, Ramli, Mohd Ayub, Ahmad Fauzi, Asimiran, Soaib |
---|---|
Format: | Conference or Workshop Item |
Language: | English |
Published: |
Faculty of Educational Studies, Universiti Putra Malaysia
2018
|
Online Access: | http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/67781/1/GREDUC_2018-28.pdf http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/67781/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Kepuasan komunikasi dan bimbingan pengajaran pegawai pembimbing pakar pembangunan sekolah (SISC+) sebagai peramal kualiti guru sekolah rendah di Malaysia
by: Madhavan, Selvarajoo
Published: (2021) -
Pengaruh keperluan psikologi asas dan motivasi terhadap komitmen dan kepuasan kerja guru dibimbing oleh pakar pembimbing peningkatan sekolah di Perak, Malaysia
by: Idrus, Norlida
Published: (2020) -
A model of school improvement specialist coaches (SISC+) in development teaching professionalism: a conceptual review
by: Gurumoorthy Poobalan, et al.
Published: (2021) -
Pengetahuan dan kefahaman skop pengajaran dan pembelajaran Bahasa Melayu dalam kalangan jurulatih pakar pembangunan sekolah (SISC+)
by: Said, Rozita @ Radhiah, et al.
Published: (2016) -
Pengalaman bimbingan pengajaran sisc+ dalam kalangan guru matematik sekolah rendah
by: Syamsul Bahri Andi Mapiare
Published: (2022)