Hubungan kemahiran regulasi pelajar dan pemahaman teks dalam kalangan pelajar sekolah rendah jenis kebangsaan Cina
Tujuan kajian ini dijalankan adalah untuk mengenalpasti tahap kemahiran regulasi pelajar Tahun 5 dalam pemahaman teks bahasa Cina dan seterusnya mengkaji hubungan di antara tahap kemahiran regulasi pelajar dengan tahap pemahaman teks pelajar dalam mata pelajaran Bahasa Cina di sekolah. Kajian ini be...
Saved in:
Main Authors: | Loh, Chee Hou, Ang, Lay Hoon |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Fakulti Pengurusan, Universiti Teknologi Malaysia
2016
|
Online Access: | http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/34556/1/Hubungan%20kemahiran%20regulasi%20pelajar%20dan%20pemahaman%20teks%20dalam%20kalangan%20pelajar%20sekolah%20rendah%20jenis%20kebangsaan%20Cina.pdf http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/34556/ http://www.management.utm.my/jurnal-kemanusiaan/issue/vol25-1-2016/219-hubungan-kemahiran-regulasi-pelajar-dan-pemahaman-teks-dalam-kalangan-pelajar-sekolah-rendah-jenis-kebangsaan-cina |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Kesan kemahiran regulasi dalam pembelajaran teks Cina
by: Loh, Chee Hou, et al.
Published: (2015) -
Masalah berbahasa Melayu yang dihadapi oleh pelajar-pelajar etnik Cina di sekolah kebangsaan - kajian kes di Selangor
by: Ang, Lay Hoon, et al.
Published: (2008) -
Strategi komunikasi lisan bahasa Melayu dalam kalangan pelajar Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan Cina (SRJK(C))
by: Pangat Mohd Helmi, Abdul Wahid Puteri Roslina,
Published: (2016) -
Impak pengajaran Sains dan Matematik dalam
Bahasa Inggeris ke atas pelajar Sekolah Rendah
Jenis Kebangsaan Cina
by: Cheong, Yuen Keong
Published: (2010) -
Strategi pembelajaran aksara piktofonetik Cina dalam kalangan pelajar Sekolah Jenis Kebangsaan Cina / Ngeh Hoong Eng
by: Ngeh , Hoong Eng
Published: (2017)