Pengalaman Universiti Putra Malaysia membangunkan kemahiran insaniah (KI) dalam kalangan pelajar IPT.

Kertas kerja 101 membincangkan pelaksanaan pembangunan kemahiran insaniah pelajar UPM yang dijalankan oleh Pusal Kokurikulum UPM. Berdasarkan kerangka pembangunan kemahiran insaniah yang dikemukakan oleh KPT, Pusat Kokurikulum UPM telah memberi tumpuan kepada program sokongan berfokuskan bukan aka...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Abdul Kadir, Suhaida, Sabran, Mohammad Shattar, Hassan, Roshafiza
Format: Conference or Workshop Item
Language:English
Published: 2007
Online Access:http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/20079/1/ID%2020079.pdf
http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/20079/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Kertas kerja 101 membincangkan pelaksanaan pembangunan kemahiran insaniah pelajar UPM yang dijalankan oleh Pusal Kokurikulum UPM. Berdasarkan kerangka pembangunan kemahiran insaniah yang dikemukakan oleh KPT, Pusat Kokurikulum UPM telah memberi tumpuan kepada program sokongan berfokuskan bukan akademik (kokurikulum) untuk membangunkan KI pelajar. Program sokongan yang dimaksudkan terdiri daripada Kursus Ketrampilan Graduan (Finishing School), Kursus Kokurikulum Berkredit dan Kursus Permulaan Graduan (Starting School). Kertas kerja ini membentangkan pengalaman Pusat Kokurikulum dalam melaksanakan program sokongan yang berkualiti. Pandangan pelajar terhadap pelaksanaan program sokongan tersebutjuga dilaporkan.