Keberkesanan pengajaran berbantukan multimedia terhadap pencapaian Matematik di kalangan murid-murid pemulihan khas

Kajian ini bertujuan untuk mengkaji keberkesanan pengajaran berbantukan multimedia terhadap pencapaian Matematik di kalangan murid-murid Pemulihan Khas. Kajian menggunakan kaedah kuantitatif dan data kajian dianalisis menggunakan ujian-T satu sampel dan ujian-T sampel berpasangan melalui perisia...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Ismail Hassan
Format: Thesis
Language:English
Published: 2013
Subjects:
Online Access:https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/18721/1/Keberkesanan%20pengajaran.pdf
https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/18721/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Kajian ini bertujuan untuk mengkaji keberkesanan pengajaran berbantukan multimedia terhadap pencapaian Matematik di kalangan murid-murid Pemulihan Khas. Kajian menggunakan kaedah kuantitatif dan data kajian dianalisis menggunakan ujian-T satu sampel dan ujian-T sampel berpasangan melalui perisian 'Statistical Package For Social Science (SPSS) versi 16.0. Hasil kajian mendapati terdapat perbezaan min skor markah ujian pra yang signifikan bagi tajuk operasi tolak dalam kumpulan rawatan dan kawalan. Kajian juga mendapati terdapat perbezaan min skor markah ujian pasca yang signifikan bagi tajuk operasi tolak dalam kumpulan rawatan dan kawalan. Kemudian, kajian mendapati terdapat perbezaan min skor markah ujian pra dan ujian pasca yang signifikan bagi operasi tajuk tolak dalam kumpulan rawatan. Dapatan kajian juga menunjukkan bahawa terdapat perbezaan skor min markah ujian pra dan ujian pasca yang signifikan bagi tajuk operasi tolak dalam kumpulan kawalan. Cadangan kajian untuk penambahbaikan juga disertakan bersama untuk rujukan pengkaji pada masa akan datang.