Kajian Penghasilan Video Korporat Bagi Syarikat Wawa Printing Di Kota Bharu, Kelantan

Video korporat merupakan jenis kandungan video berdasarkan iklan yang dibuat dan ditugaskan oleh perniagaan, syarikat, atau organisasi. Hari ini, sebahagian besar kandungan video korporat dihoskan dalam talian dan diterbitkan di laman web syarikat dan diedarkan melalui media sosial atau pemasaran e-...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Mohamad Alif Mohd Zailani
Format: Undergraduate Final Project Report
Language:English
Published: 2021
Online Access:http://discol.umk.edu.my/id/eprint/3931/1/MOHAMAD%20ALIF%20BIN%20MOHD%20ZAILANI%20C17A0083.pdf
http://discol.umk.edu.my/id/eprint/3931/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.umk.eprints.3931
record_format eprints
spelling my.umk.eprints.39312022-05-24T02:08:56Z http://discol.umk.edu.my/id/eprint/3931/ Kajian Penghasilan Video Korporat Bagi Syarikat Wawa Printing Di Kota Bharu, Kelantan Mohamad Alif Mohd Zailani Video korporat merupakan jenis kandungan video berdasarkan iklan yang dibuat dan ditugaskan oleh perniagaan, syarikat, atau organisasi. Hari ini, sebahagian besar kandungan video korporat dihoskan dalam talian dan diterbitkan di laman web syarikat dan diedarkan melalui media sosial atau pemasaran e-mel. Permasalahan yang wujud hasil daripada kajian ini ialah perkhidmatan yang disediakan oleh syarikat wawa printing kurang dikenali oleh masyarakat setempat di sekitar Kota Bharu,Kelantan. Objektif utama kajian ini adalah mengenal pasti apakah jenis perkhidmatan yang telah disediakan oleh syarikat wawa printing kepada pelanggan. Selain itu, reka bentuk yang digunakan dalam kajian ini adalah menggunakan kaedah kuantitatif. Manakala, pengumpulan data pula melibatkan dua sumber iaitu sumber primer dan sumber sekunder. Sumber primer meliuti dari segi pemerhatian , soal selidik , dan temubual. Di samping itu, Sumber sekunder pula adalah kaedah perpustakaan dan internet. Daripada segi pendekatan bentuk kajian kuantitatif, pengkaji menggunakan kaedah persampelan. Kaedah persampelan merupakan satu subset populasi dan sampel berupaya mewakili keseluruhan populasi.Pengkaji mengambil sampel daripada kalangan masyarakat setempat berhampiran dengan syarikat wawa di sekitar Kota Bharu, Kelantan. Instrumen juga digunakan bagi memudahkan untuk mengumpul maklumat dengan menggunakan borang soal selidik. Kepentingan kajian ini adalah memberi imej korporat yang baru kepada syarikat wawa sekaligus meningkatkan lagi imej syarikat lebih dikenali oleh pelanggan yang lain Kata kunci : video korporat , perkhidmatan , syarikat dan Kota Bharu. 2021 Undergraduate Final Project Report NonPeerReviewed text en http://discol.umk.edu.my/id/eprint/3931/1/MOHAMAD%20ALIF%20BIN%20MOHD%20ZAILANI%20C17A0083.pdf Mohamad Alif Mohd Zailani (2021) Kajian Penghasilan Video Korporat Bagi Syarikat Wawa Printing Di Kota Bharu, Kelantan. Final Year Project thesis, Universiti Malaysia Kelantan (UMK).
institution Universiti Malaysia Kelantan
building Perpustakaan Universiti Malaysia Kelantan
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Malaysia Kelantan
content_source UMK Institutional Repository
url_provider http://umkeprints.umk.edu.my/
language English
description Video korporat merupakan jenis kandungan video berdasarkan iklan yang dibuat dan ditugaskan oleh perniagaan, syarikat, atau organisasi. Hari ini, sebahagian besar kandungan video korporat dihoskan dalam talian dan diterbitkan di laman web syarikat dan diedarkan melalui media sosial atau pemasaran e-mel. Permasalahan yang wujud hasil daripada kajian ini ialah perkhidmatan yang disediakan oleh syarikat wawa printing kurang dikenali oleh masyarakat setempat di sekitar Kota Bharu,Kelantan. Objektif utama kajian ini adalah mengenal pasti apakah jenis perkhidmatan yang telah disediakan oleh syarikat wawa printing kepada pelanggan. Selain itu, reka bentuk yang digunakan dalam kajian ini adalah menggunakan kaedah kuantitatif. Manakala, pengumpulan data pula melibatkan dua sumber iaitu sumber primer dan sumber sekunder. Sumber primer meliuti dari segi pemerhatian , soal selidik , dan temubual. Di samping itu, Sumber sekunder pula adalah kaedah perpustakaan dan internet. Daripada segi pendekatan bentuk kajian kuantitatif, pengkaji menggunakan kaedah persampelan. Kaedah persampelan merupakan satu subset populasi dan sampel berupaya mewakili keseluruhan populasi.Pengkaji mengambil sampel daripada kalangan masyarakat setempat berhampiran dengan syarikat wawa di sekitar Kota Bharu, Kelantan. Instrumen juga digunakan bagi memudahkan untuk mengumpul maklumat dengan menggunakan borang soal selidik. Kepentingan kajian ini adalah memberi imej korporat yang baru kepada syarikat wawa sekaligus meningkatkan lagi imej syarikat lebih dikenali oleh pelanggan yang lain Kata kunci : video korporat , perkhidmatan , syarikat dan Kota Bharu.
format Undergraduate Final Project Report
author Mohamad Alif Mohd Zailani
spellingShingle Mohamad Alif Mohd Zailani
Kajian Penghasilan Video Korporat Bagi Syarikat Wawa Printing Di Kota Bharu, Kelantan
author_facet Mohamad Alif Mohd Zailani
author_sort Mohamad Alif Mohd Zailani
title Kajian Penghasilan Video Korporat Bagi Syarikat Wawa Printing Di Kota Bharu, Kelantan
title_short Kajian Penghasilan Video Korporat Bagi Syarikat Wawa Printing Di Kota Bharu, Kelantan
title_full Kajian Penghasilan Video Korporat Bagi Syarikat Wawa Printing Di Kota Bharu, Kelantan
title_fullStr Kajian Penghasilan Video Korporat Bagi Syarikat Wawa Printing Di Kota Bharu, Kelantan
title_full_unstemmed Kajian Penghasilan Video Korporat Bagi Syarikat Wawa Printing Di Kota Bharu, Kelantan
title_sort kajian penghasilan video korporat bagi syarikat wawa printing di kota bharu, kelantan
publishDate 2021
url http://discol.umk.edu.my/id/eprint/3931/1/MOHAMAD%20ALIF%20BIN%20MOHD%20ZAILANI%20C17A0083.pdf
http://discol.umk.edu.my/id/eprint/3931/
_version_ 1763303343022669824
score 13.213208