Kajian Penghasilan Video Korporat Bagi Syarikat Wawa Printing Di Kota Bharu, Kelantan
Video korporat merupakan jenis kandungan video berdasarkan iklan yang dibuat dan ditugaskan oleh perniagaan, syarikat, atau organisasi. Hari ini, sebahagian besar kandungan video korporat dihoskan dalam talian dan diterbitkan di laman web syarikat dan diedarkan melalui media sosial atau pemasaran e-...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Undergraduate Final Project Report |
Language: | English |
Published: |
2021
|
Online Access: | http://discol.umk.edu.my/id/eprint/3931/1/MOHAMAD%20ALIF%20BIN%20MOHD%20ZAILANI%20C17A0083.pdf http://discol.umk.edu.my/id/eprint/3931/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my.umk.eprints.3931 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.umk.eprints.39312022-05-24T02:08:56Z http://discol.umk.edu.my/id/eprint/3931/ Kajian Penghasilan Video Korporat Bagi Syarikat Wawa Printing Di Kota Bharu, Kelantan Mohamad Alif Mohd Zailani Video korporat merupakan jenis kandungan video berdasarkan iklan yang dibuat dan ditugaskan oleh perniagaan, syarikat, atau organisasi. Hari ini, sebahagian besar kandungan video korporat dihoskan dalam talian dan diterbitkan di laman web syarikat dan diedarkan melalui media sosial atau pemasaran e-mel. Permasalahan yang wujud hasil daripada kajian ini ialah perkhidmatan yang disediakan oleh syarikat wawa printing kurang dikenali oleh masyarakat setempat di sekitar Kota Bharu,Kelantan. Objektif utama kajian ini adalah mengenal pasti apakah jenis perkhidmatan yang telah disediakan oleh syarikat wawa printing kepada pelanggan. Selain itu, reka bentuk yang digunakan dalam kajian ini adalah menggunakan kaedah kuantitatif. Manakala, pengumpulan data pula melibatkan dua sumber iaitu sumber primer dan sumber sekunder. Sumber primer meliuti dari segi pemerhatian , soal selidik , dan temubual. Di samping itu, Sumber sekunder pula adalah kaedah perpustakaan dan internet. Daripada segi pendekatan bentuk kajian kuantitatif, pengkaji menggunakan kaedah persampelan. Kaedah persampelan merupakan satu subset populasi dan sampel berupaya mewakili keseluruhan populasi.Pengkaji mengambil sampel daripada kalangan masyarakat setempat berhampiran dengan syarikat wawa di sekitar Kota Bharu, Kelantan. Instrumen juga digunakan bagi memudahkan untuk mengumpul maklumat dengan menggunakan borang soal selidik. Kepentingan kajian ini adalah memberi imej korporat yang baru kepada syarikat wawa sekaligus meningkatkan lagi imej syarikat lebih dikenali oleh pelanggan yang lain Kata kunci : video korporat , perkhidmatan , syarikat dan Kota Bharu. 2021 Undergraduate Final Project Report NonPeerReviewed text en http://discol.umk.edu.my/id/eprint/3931/1/MOHAMAD%20ALIF%20BIN%20MOHD%20ZAILANI%20C17A0083.pdf Mohamad Alif Mohd Zailani (2021) Kajian Penghasilan Video Korporat Bagi Syarikat Wawa Printing Di Kota Bharu, Kelantan. Final Year Project thesis, Universiti Malaysia Kelantan (UMK). |
institution |
Universiti Malaysia Kelantan |
building |
Perpustakaan Universiti Malaysia Kelantan |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Malaysia Kelantan |
content_source |
UMK Institutional Repository |
url_provider |
http://umkeprints.umk.edu.my/ |
language |
English |
description |
Video korporat merupakan jenis kandungan video berdasarkan iklan yang dibuat dan ditugaskan oleh perniagaan, syarikat, atau organisasi. Hari ini, sebahagian besar kandungan video korporat dihoskan dalam talian dan diterbitkan di laman web syarikat dan diedarkan melalui media sosial atau pemasaran e-mel. Permasalahan yang wujud hasil daripada kajian ini ialah perkhidmatan yang disediakan oleh syarikat wawa printing kurang dikenali oleh masyarakat setempat di sekitar Kota Bharu,Kelantan. Objektif utama kajian ini adalah mengenal pasti apakah jenis perkhidmatan yang telah disediakan oleh syarikat wawa printing kepada pelanggan. Selain itu, reka bentuk yang digunakan dalam kajian ini adalah menggunakan kaedah kuantitatif. Manakala, pengumpulan data pula melibatkan dua sumber iaitu sumber primer dan sumber sekunder. Sumber primer meliuti dari segi pemerhatian , soal selidik , dan temubual. Di samping itu, Sumber sekunder pula adalah kaedah perpustakaan dan internet. Daripada segi pendekatan bentuk kajian kuantitatif, pengkaji menggunakan kaedah persampelan. Kaedah persampelan merupakan satu subset populasi dan sampel berupaya mewakili keseluruhan populasi.Pengkaji mengambil sampel daripada kalangan masyarakat setempat berhampiran dengan syarikat wawa di sekitar Kota Bharu, Kelantan. Instrumen juga digunakan bagi memudahkan untuk mengumpul maklumat dengan menggunakan borang soal selidik. Kepentingan kajian ini adalah memberi imej korporat yang baru kepada syarikat wawa sekaligus meningkatkan lagi imej syarikat lebih dikenali oleh pelanggan yang lain
Kata kunci : video korporat , perkhidmatan , syarikat dan Kota Bharu. |
format |
Undergraduate Final Project Report |
author |
Mohamad Alif Mohd Zailani |
spellingShingle |
Mohamad Alif Mohd Zailani Kajian Penghasilan Video Korporat Bagi Syarikat Wawa Printing Di Kota Bharu, Kelantan |
author_facet |
Mohamad Alif Mohd Zailani |
author_sort |
Mohamad Alif Mohd Zailani |
title |
Kajian Penghasilan Video Korporat Bagi Syarikat Wawa Printing Di Kota Bharu, Kelantan |
title_short |
Kajian Penghasilan Video Korporat Bagi Syarikat Wawa Printing Di Kota Bharu, Kelantan |
title_full |
Kajian Penghasilan Video Korporat Bagi Syarikat Wawa Printing Di Kota Bharu, Kelantan |
title_fullStr |
Kajian Penghasilan Video Korporat Bagi Syarikat Wawa Printing Di Kota Bharu, Kelantan |
title_full_unstemmed |
Kajian Penghasilan Video Korporat Bagi Syarikat Wawa Printing Di Kota Bharu, Kelantan |
title_sort |
kajian penghasilan video korporat bagi syarikat wawa printing di kota bharu, kelantan |
publishDate |
2021 |
url |
http://discol.umk.edu.my/id/eprint/3931/1/MOHAMAD%20ALIF%20BIN%20MOHD%20ZAILANI%20C17A0083.pdf http://discol.umk.edu.my/id/eprint/3931/ |
_version_ |
1763303343022669824 |
score |
13.213208 |