Total kindergarten management system / Halida Burkhan

Sistem maklumat dan penggunaan komputer adalah dua perkara penting yang menjadi teras bagi semua organisasi. Menyedari keadaan ini, pihak kerajaan telah membangunkan projek MSC atau Multimedia Super Corridor. Projek mega ini bertujuan untuk menjadikan Malaysia pusat teknologi dan telekomunikasi menj...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Halida, Burkhan
Format: Thesis
Published: 2002
Subjects:
Online Access:http://studentsrepo.um.edu.my/9448/4/halida.pdf
http://studentsrepo.um.edu.my/9448/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.um.stud.9448
record_format eprints
spelling my.um.stud.94482019-09-05T00:25:50Z Total kindergarten management system / Halida Burkhan Halida, Burkhan QA75 Electronic computers. Computer science QA76 Computer software T Technology (General) Sistem maklumat dan penggunaan komputer adalah dua perkara penting yang menjadi teras bagi semua organisasi. Menyedari keadaan ini, pihak kerajaan telah membangunkan projek MSC atau Multimedia Super Corridor. Projek mega ini bertujuan untuk menjadikan Malaysia pusat teknologi dan telekomunikasi menjelang 2020 nanati. MSC diharapkan akan melancarkan lagi penggunaan teknologi berciri IT. Terdapat 7 teraju utama dalam projek mega MSC dan Smart School atau Sekolah Bistari adalah salah satu daripadanya. Sistem Pengurusan Tadika ini dibina selaras untuk manyahut langkah kerajaan. Walaupun apa yang dimaksudkan sebagai Sekolah Bistari adalah bermula dengan sekolah rendah, tetapi dengan terbinanya sistem ini dapat membuktikan bahawa pihak pra-sekolah juga berkemampuan untuk bersama menjayakan projek mega kerajaan ini. Sistem ini mampu untuk menguruskan tadika secara menyeluruh, daripada hal ehwal murid sehinggalah ke inventori peralatan tadika. Sistem ini membolehkan pengguna mengemaskini rekod-rekod pelajar dan inventori. Dalam laporan ini disediakan 4 bab yang merangkumi Pengenalan, Kajian Literasi, Analisis dan Metodologi Sistem dan Analisa Rekabentuk Sistem. Keempat-empat bab ini dianggap penting kerana ia adalah fasa-fasa yang perlu dilengkapkan oleh seseorang pengaturcara sebelum mendapat keperluan sistem dengan jelas dan terperinci. Dengan melengkapkan keempat-empat bab ini, pengaturcara dapat menghasilkan sistem yang memenuhi kehendak dan keperluan pengguna. 2002 Thesis NonPeerReviewed application/pdf http://studentsrepo.um.edu.my/9448/4/halida.pdf Halida, Burkhan (2002) Total kindergarten management system / Halida Burkhan. Undergraduates thesis, University of Malaya. http://studentsrepo.um.edu.my/9448/
institution Universiti Malaya
building UM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Malaya
content_source UM Student Repository
url_provider http://studentsrepo.um.edu.my/
topic QA75 Electronic computers. Computer science
QA76 Computer software
T Technology (General)
spellingShingle QA75 Electronic computers. Computer science
QA76 Computer software
T Technology (General)
Halida, Burkhan
Total kindergarten management system / Halida Burkhan
description Sistem maklumat dan penggunaan komputer adalah dua perkara penting yang menjadi teras bagi semua organisasi. Menyedari keadaan ini, pihak kerajaan telah membangunkan projek MSC atau Multimedia Super Corridor. Projek mega ini bertujuan untuk menjadikan Malaysia pusat teknologi dan telekomunikasi menjelang 2020 nanati. MSC diharapkan akan melancarkan lagi penggunaan teknologi berciri IT. Terdapat 7 teraju utama dalam projek mega MSC dan Smart School atau Sekolah Bistari adalah salah satu daripadanya. Sistem Pengurusan Tadika ini dibina selaras untuk manyahut langkah kerajaan. Walaupun apa yang dimaksudkan sebagai Sekolah Bistari adalah bermula dengan sekolah rendah, tetapi dengan terbinanya sistem ini dapat membuktikan bahawa pihak pra-sekolah juga berkemampuan untuk bersama menjayakan projek mega kerajaan ini. Sistem ini mampu untuk menguruskan tadika secara menyeluruh, daripada hal ehwal murid sehinggalah ke inventori peralatan tadika. Sistem ini membolehkan pengguna mengemaskini rekod-rekod pelajar dan inventori. Dalam laporan ini disediakan 4 bab yang merangkumi Pengenalan, Kajian Literasi, Analisis dan Metodologi Sistem dan Analisa Rekabentuk Sistem. Keempat-empat bab ini dianggap penting kerana ia adalah fasa-fasa yang perlu dilengkapkan oleh seseorang pengaturcara sebelum mendapat keperluan sistem dengan jelas dan terperinci. Dengan melengkapkan keempat-empat bab ini, pengaturcara dapat menghasilkan sistem yang memenuhi kehendak dan keperluan pengguna.
format Thesis
author Halida, Burkhan
author_facet Halida, Burkhan
author_sort Halida, Burkhan
title Total kindergarten management system / Halida Burkhan
title_short Total kindergarten management system / Halida Burkhan
title_full Total kindergarten management system / Halida Burkhan
title_fullStr Total kindergarten management system / Halida Burkhan
title_full_unstemmed Total kindergarten management system / Halida Burkhan
title_sort total kindergarten management system / halida burkhan
publishDate 2002
url http://studentsrepo.um.edu.my/9448/4/halida.pdf
http://studentsrepo.um.edu.my/9448/
_version_ 1738506266358054912
score 13.188404