Total kindergarten management system / Halida Burkhan
Sistem maklumat dan penggunaan komputer adalah dua perkara penting yang menjadi teras bagi semua organisasi. Menyedari keadaan ini, pihak kerajaan telah membangunkan projek MSC atau Multimedia Super Corridor. Projek mega ini bertujuan untuk menjadikan Malaysia pusat teknologi dan telekomunikasi menj...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Published: |
2002
|
Subjects: | |
Online Access: | http://studentsrepo.um.edu.my/9448/4/halida.pdf http://studentsrepo.um.edu.my/9448/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my.um.stud.9448 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.um.stud.94482019-09-05T00:25:50Z Total kindergarten management system / Halida Burkhan Halida, Burkhan QA75 Electronic computers. Computer science QA76 Computer software T Technology (General) Sistem maklumat dan penggunaan komputer adalah dua perkara penting yang menjadi teras bagi semua organisasi. Menyedari keadaan ini, pihak kerajaan telah membangunkan projek MSC atau Multimedia Super Corridor. Projek mega ini bertujuan untuk menjadikan Malaysia pusat teknologi dan telekomunikasi menjelang 2020 nanati. MSC diharapkan akan melancarkan lagi penggunaan teknologi berciri IT. Terdapat 7 teraju utama dalam projek mega MSC dan Smart School atau Sekolah Bistari adalah salah satu daripadanya. Sistem Pengurusan Tadika ini dibina selaras untuk manyahut langkah kerajaan. Walaupun apa yang dimaksudkan sebagai Sekolah Bistari adalah bermula dengan sekolah rendah, tetapi dengan terbinanya sistem ini dapat membuktikan bahawa pihak pra-sekolah juga berkemampuan untuk bersama menjayakan projek mega kerajaan ini. Sistem ini mampu untuk menguruskan tadika secara menyeluruh, daripada hal ehwal murid sehinggalah ke inventori peralatan tadika. Sistem ini membolehkan pengguna mengemaskini rekod-rekod pelajar dan inventori. Dalam laporan ini disediakan 4 bab yang merangkumi Pengenalan, Kajian Literasi, Analisis dan Metodologi Sistem dan Analisa Rekabentuk Sistem. Keempat-empat bab ini dianggap penting kerana ia adalah fasa-fasa yang perlu dilengkapkan oleh seseorang pengaturcara sebelum mendapat keperluan sistem dengan jelas dan terperinci. Dengan melengkapkan keempat-empat bab ini, pengaturcara dapat menghasilkan sistem yang memenuhi kehendak dan keperluan pengguna. 2002 Thesis NonPeerReviewed application/pdf http://studentsrepo.um.edu.my/9448/4/halida.pdf Halida, Burkhan (2002) Total kindergarten management system / Halida Burkhan. Undergraduates thesis, University of Malaya. http://studentsrepo.um.edu.my/9448/ |
institution |
Universiti Malaya |
building |
UM Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Malaya |
content_source |
UM Student Repository |
url_provider |
http://studentsrepo.um.edu.my/ |
topic |
QA75 Electronic computers. Computer science QA76 Computer software T Technology (General) |
spellingShingle |
QA75 Electronic computers. Computer science QA76 Computer software T Technology (General) Halida, Burkhan Total kindergarten management system / Halida Burkhan |
description |
Sistem maklumat dan penggunaan komputer adalah dua perkara penting yang menjadi teras bagi semua organisasi. Menyedari keadaan ini, pihak kerajaan telah membangunkan projek MSC atau Multimedia Super Corridor. Projek mega ini bertujuan untuk menjadikan Malaysia pusat teknologi dan telekomunikasi menjelang 2020 nanati. MSC diharapkan akan melancarkan lagi penggunaan teknologi berciri IT. Terdapat 7 teraju utama dalam projek mega MSC dan Smart School atau Sekolah Bistari adalah salah satu daripadanya. Sistem Pengurusan Tadika ini dibina selaras untuk manyahut langkah kerajaan. Walaupun apa yang dimaksudkan sebagai Sekolah Bistari adalah bermula dengan sekolah rendah, tetapi dengan terbinanya sistem ini dapat membuktikan bahawa pihak pra-sekolah juga berkemampuan untuk bersama menjayakan projek mega kerajaan ini. Sistem ini mampu untuk menguruskan tadika secara menyeluruh, daripada hal ehwal murid sehinggalah ke inventori peralatan tadika. Sistem ini membolehkan pengguna mengemaskini rekod-rekod pelajar dan inventori. Dalam laporan ini disediakan 4 bab yang merangkumi Pengenalan, Kajian Literasi, Analisis dan Metodologi Sistem dan Analisa Rekabentuk Sistem. Keempat-empat bab ini dianggap
penting kerana ia adalah fasa-fasa yang perlu dilengkapkan oleh seseorang pengaturcara sebelum mendapat
keperluan sistem dengan jelas dan terperinci. Dengan melengkapkan keempat-empat bab ini, pengaturcara dapat menghasilkan sistem yang memenuhi kehendak dan keperluan pengguna.
|
format |
Thesis |
author |
Halida, Burkhan |
author_facet |
Halida, Burkhan |
author_sort |
Halida, Burkhan |
title |
Total kindergarten management system / Halida Burkhan |
title_short |
Total kindergarten management system / Halida Burkhan |
title_full |
Total kindergarten management system / Halida Burkhan |
title_fullStr |
Total kindergarten management system / Halida Burkhan |
title_full_unstemmed |
Total kindergarten management system / Halida Burkhan |
title_sort |
total kindergarten management system / halida burkhan |
publishDate |
2002 |
url |
http://studentsrepo.um.edu.my/9448/4/halida.pdf http://studentsrepo.um.edu.my/9448/ |
_version_ |
1738506266358054912 |
score |
13.211869 |