Pembelajaran C++ di web (PC++) / Mohd Norhadi Muda
Dewasa ini, perkembangan teknologi maklumat pesat membangun dan pantas berubah. Dalam bidang pendidikan wajar menggunaknn teknologi maklumat supaya bidang pendidikan tidak ketinggalan dalam perkembangan teknologi maklumat. Oleh itu, pembangunan web dan sistem yang melibatkan pendidikan adalah satu p...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Published: |
2001
|
Subjects: | |
Online Access: | http://studentsrepo.um.edu.my/10468/1/mohd_norhadi_muda.pdf http://studentsrepo.um.edu.my/10468/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my.um.stud.10468 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.um.stud.104682019-09-19T17:58:39Z Pembelajaran C++ di web (PC++) / Mohd Norhadi Muda Mohd Norhadi , Muda QA75 Electronic computers. Computer science Dewasa ini, perkembangan teknologi maklumat pesat membangun dan pantas berubah. Dalam bidang pendidikan wajar menggunaknn teknologi maklumat supaya bidang pendidikan tidak ketinggalan dalam perkembangan teknologi maklumat. Oleh itu, pembangunan web dan sistem yang melibatkan pendidikan adalah satu perkara penting bagi menggantikan sistem manual atau sebagai satu altenatif mempelajari sesuatu pelajaran. Pembelajaran C++ di web ini merupakan satu sistem yang membolehkan pengaturcara yang bahru dan pelajar mempelajari C++. Sistem ini dibangun dengan menggunakan Visual Script. Front Page, Avtive Server Pages (ASP) dan perisian yang berkaitan. Dalam bab I menceritakan tentang pengenalan kepada pembelajaran berkomputer (computer aided learning). Dalam bab II pula diterangkan pendekatan pengajaran dan kajian ke atas sistem sedia ada. Dalam III juga, diterangkan cadangan web yang akan dibangunan yang meliputi objektif, skop dan ciri-ciri yang menarik dalam pembangunan web ini. Sementara itu bab IV menerangkan pengguna model air terjun dan sebab-sebab pengguna model tersebut dan pada bab V pula menerangkan rekabentuk yang melibatkan rekabentuk sistem dan rekabentuk antaramuka dan rekabentuk pengkalan data. Dalam bab IV pula tentang implentasi atau perlaksanaan mengikut pada yang dirancang. Manakala dalam VII pula menerangkan tentang pengujian dan jenis-jenis pengujian serta ralat-ralat yang terdapat pada pembelajaran C++ melalui web. Dan dalam bab VIII menerangkan perbincangan tentang masalah-masalah yang didapati dalam proses menyiapkan projek ini serta kesimpulan yang diperolehi hasil projek yang dibangunkan. Diharapkan, dengan wujudnya pembelajaran C++ di web ini, dapat meningkatkan dan membantu pengaturcaraan baru dan juga pelajar dalam kefahaman tentang C++. 2001 Thesis NonPeerReviewed application/pdf http://studentsrepo.um.edu.my/10468/1/mohd_norhadi_muda.pdf Mohd Norhadi , Muda (2001) Pembelajaran C++ di web (PC++) / Mohd Norhadi Muda. Undergraduates thesis, University of Malaya. http://studentsrepo.um.edu.my/10468/ |
institution |
Universiti Malaya |
building |
UM Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Malaya |
content_source |
UM Student Repository |
url_provider |
http://studentsrepo.um.edu.my/ |
topic |
QA75 Electronic computers. Computer science |
spellingShingle |
QA75 Electronic computers. Computer science Mohd Norhadi , Muda Pembelajaran C++ di web (PC++) / Mohd Norhadi Muda |
description |
Dewasa ini, perkembangan teknologi maklumat pesat membangun dan pantas berubah. Dalam bidang pendidikan wajar menggunaknn teknologi maklumat supaya bidang pendidikan tidak ketinggalan dalam perkembangan teknologi maklumat. Oleh itu, pembangunan web dan sistem yang melibatkan pendidikan adalah satu perkara penting bagi menggantikan sistem manual atau sebagai satu altenatif mempelajari sesuatu pelajaran. Pembelajaran C++ di web ini merupakan satu sistem yang membolehkan pengaturcara yang bahru dan pelajar mempelajari C++. Sistem ini dibangun dengan menggunakan Visual Script. Front Page, Avtive Server Pages (ASP) dan perisian yang berkaitan. Dalam bab I menceritakan tentang pengenalan kepada pembelajaran berkomputer (computer aided learning). Dalam bab II pula diterangkan pendekatan pengajaran dan kajian ke atas sistem sedia ada. Dalam III juga, diterangkan cadangan web yang akan dibangunan yang meliputi objektif, skop dan ciri-ciri yang menarik dalam pembangunan web ini. Sementara itu bab IV menerangkan pengguna model air terjun dan sebab-sebab pengguna model tersebut dan pada bab V pula menerangkan rekabentuk yang melibatkan rekabentuk sistem dan rekabentuk antaramuka dan rekabentuk pengkalan data. Dalam bab IV pula tentang implentasi atau perlaksanaan mengikut pada yang dirancang. Manakala dalam VII pula menerangkan tentang pengujian dan jenis-jenis pengujian serta ralat-ralat yang terdapat pada pembelajaran C++ melalui web. Dan dalam bab VIII menerangkan perbincangan tentang masalah-masalah yang didapati dalam proses menyiapkan projek ini serta kesimpulan yang diperolehi hasil projek yang dibangunkan. Diharapkan, dengan wujudnya pembelajaran C++ di web ini, dapat meningkatkan dan membantu pengaturcaraan baru dan juga pelajar dalam kefahaman tentang C++. |
format |
Thesis |
author |
Mohd Norhadi , Muda |
author_facet |
Mohd Norhadi , Muda |
author_sort |
Mohd Norhadi , Muda |
title |
Pembelajaran C++ di web (PC++) / Mohd Norhadi Muda |
title_short |
Pembelajaran C++ di web (PC++) / Mohd Norhadi Muda |
title_full |
Pembelajaran C++ di web (PC++) / Mohd Norhadi Muda |
title_fullStr |
Pembelajaran C++ di web (PC++) / Mohd Norhadi Muda |
title_full_unstemmed |
Pembelajaran C++ di web (PC++) / Mohd Norhadi Muda |
title_sort |
pembelajaran c++ di web (pc++) / mohd norhadi muda |
publishDate |
2001 |
url |
http://studentsrepo.um.edu.my/10468/1/mohd_norhadi_muda.pdf http://studentsrepo.um.edu.my/10468/ |
_version_ |
1738506370900033536 |
score |
13.160551 |