Animasi interaktif sebagai medium pembelajaran kanak-kanak homeschooling: Pendekatan Fuzzy Delphi

Ledakan teknologi maklumat telah mencetuskan fenomena baru dalam pengajaran dan pembelajaran khususnya kepada pendidikan alternatif homeschooling. Animasi Interaktif merupakan pendekatan baharu yang boleh dijadikan medium pembelajaran bagi kanak-kanak homeschooling. Animasi interaktif merupakan medi...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Patahol Wasli, M.M., Abdul Rahman, M.N., Siraj, Saedah, Alias, N., Hussin, Z.
Format: Conference or Workshop Item
Language:English
Published: 2014
Subjects:
Online Access:http://eprints.um.edu.my/13150/1/ANIMASI_INTERAKTIF_SEBAGAI_MEDIUM_PEMBELAJARAN.pdf
http://eprints.um.edu.my/13150/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.um.eprints.13150
record_format eprints
spelling my.um.eprints.131502018-10-18T06:25:28Z http://eprints.um.edu.my/13150/ Animasi interaktif sebagai medium pembelajaran kanak-kanak homeschooling: Pendekatan Fuzzy Delphi Patahol Wasli, M.M. Abdul Rahman, M.N. Siraj, Saedah Alias, N. Hussin, Z. LB Theory and practice of education Ledakan teknologi maklumat telah mencetuskan fenomena baru dalam pengajaran dan pembelajaran khususnya kepada pendidikan alternatif homeschooling. Animasi Interaktif merupakan pendekatan baharu yang boleh dijadikan medium pembelajaran bagi kanak-kanak homeschooling. Animasi interaktif merupakan media pendidikan yang mengintegrasikan lima elemen utama iaitu teks, grafik, audio, video dan animasi. Kertas kerja ini bertujuan untuk mengenal pasti ciri-ciri animasi interaktif yang bersesuaian untuk dibangunkan sebagai medium pembelajaran bagi kanak-kanak homeschoolingmenggunakan pendekatan Fuzzy Delphi. Pendekatan pembelajaran kanak-kanak Homeschooling dengan berbantukan animasi interaktif bukan sahaja dapat memudahkan proses pembelajaran tetapi juga meningkatkan motivasi kanak-kanak homeschooling. Seramai 15 orang pakar bidang pendidikan kanak-kanak homeschoolingdan teknologi pendidikan telah dipilih untuk menganalisis fuzziness konsensus pakar. Dapatan kajian menunjukkan bahawa animasi interaktif sesuai diaplikasikan sebagai medium pembelajaran bagi kanak-kanak homeschooling. 2014-03 Conference or Workshop Item PeerReviewed application/pdf en http://eprints.um.edu.my/13150/1/ANIMASI_INTERAKTIF_SEBAGAI_MEDIUM_PEMBELAJARAN.pdf Patahol Wasli, M.M. and Abdul Rahman, M.N. and Siraj, Saedah and Alias, N. and Hussin, Z. (2014) Animasi interaktif sebagai medium pembelajaran kanak-kanak homeschooling: Pendekatan Fuzzy Delphi. In: Persidangan Kebangsaan Kurikulum Dan Teknologi Pengajaran, 21 Mac 2014, University of Malaya.
institution Universiti Malaya
building UM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Malaya
content_source UM Research Repository
url_provider http://eprints.um.edu.my/
language English
topic LB Theory and practice of education
spellingShingle LB Theory and practice of education
Patahol Wasli, M.M.
Abdul Rahman, M.N.
Siraj, Saedah
Alias, N.
Hussin, Z.
Animasi interaktif sebagai medium pembelajaran kanak-kanak homeschooling: Pendekatan Fuzzy Delphi
description Ledakan teknologi maklumat telah mencetuskan fenomena baru dalam pengajaran dan pembelajaran khususnya kepada pendidikan alternatif homeschooling. Animasi Interaktif merupakan pendekatan baharu yang boleh dijadikan medium pembelajaran bagi kanak-kanak homeschooling. Animasi interaktif merupakan media pendidikan yang mengintegrasikan lima elemen utama iaitu teks, grafik, audio, video dan animasi. Kertas kerja ini bertujuan untuk mengenal pasti ciri-ciri animasi interaktif yang bersesuaian untuk dibangunkan sebagai medium pembelajaran bagi kanak-kanak homeschoolingmenggunakan pendekatan Fuzzy Delphi. Pendekatan pembelajaran kanak-kanak Homeschooling dengan berbantukan animasi interaktif bukan sahaja dapat memudahkan proses pembelajaran tetapi juga meningkatkan motivasi kanak-kanak homeschooling. Seramai 15 orang pakar bidang pendidikan kanak-kanak homeschoolingdan teknologi pendidikan telah dipilih untuk menganalisis fuzziness konsensus pakar. Dapatan kajian menunjukkan bahawa animasi interaktif sesuai diaplikasikan sebagai medium pembelajaran bagi kanak-kanak homeschooling.
format Conference or Workshop Item
author Patahol Wasli, M.M.
Abdul Rahman, M.N.
Siraj, Saedah
Alias, N.
Hussin, Z.
author_facet Patahol Wasli, M.M.
Abdul Rahman, M.N.
Siraj, Saedah
Alias, N.
Hussin, Z.
author_sort Patahol Wasli, M.M.
title Animasi interaktif sebagai medium pembelajaran kanak-kanak homeschooling: Pendekatan Fuzzy Delphi
title_short Animasi interaktif sebagai medium pembelajaran kanak-kanak homeschooling: Pendekatan Fuzzy Delphi
title_full Animasi interaktif sebagai medium pembelajaran kanak-kanak homeschooling: Pendekatan Fuzzy Delphi
title_fullStr Animasi interaktif sebagai medium pembelajaran kanak-kanak homeschooling: Pendekatan Fuzzy Delphi
title_full_unstemmed Animasi interaktif sebagai medium pembelajaran kanak-kanak homeschooling: Pendekatan Fuzzy Delphi
title_sort animasi interaktif sebagai medium pembelajaran kanak-kanak homeschooling: pendekatan fuzzy delphi
publishDate 2014
url http://eprints.um.edu.my/13150/1/ANIMASI_INTERAKTIF_SEBAGAI_MEDIUM_PEMBELAJARAN.pdf
http://eprints.um.edu.my/13150/
_version_ 1643689476191420416
score 13.160551