Transkrip wawancara bersama Tuan Haji Mat Noor Bin Mahmood S, PPN guru utama Pertubuhan Seni Silat Terlak Empat Kelantan / Nursuriati Jusoh and Siti Naemah Nadwah Wahab
Temubual ini adalah antara pelajar dan tokoh iaitu Tuan Haji Mat Noor bin Mahmood mengenai latar belakang, kerjaya dan pengalaman beliau dalam bidang persilatan. Beliau telah berkecimpung dalam dunia persilatan sejak berumur 10 tahun sehingga sekarang. Projek pendokumentasi sejarah lisan ini dijalan...
Saved in:
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Monograph |
Language: | English |
Published: |
Perpustakaan Tengku Anis
2015
|
Subjects: | |
Online Access: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/86076/1/86076.pdf https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/86076/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Temubual ini adalah antara pelajar dan tokoh iaitu Tuan Haji Mat Noor bin Mahmood mengenai latar belakang, kerjaya dan pengalaman beliau dalam bidang persilatan. Beliau telah berkecimpung dalam dunia persilatan sejak berumur 10 tahun sehingga sekarang. Projek pendokumentasi sejarah lisan ini dijalankan di rumah Tuan Haji Mat Noor bin Mahmood yang bertempat di Kampung Tunjung Pendek, Jalan Kuala Krai, Kota Bharu Kelantan pada 4 April 2015. Beliau merupakan guru utama dalam Pertubuhan Seni Silat Terlak Empat bagi negeri Kelantan. Pendokumentasian sejarah lisan ini menyentuh serba sedikit mengenai latar belakang beliau sebelum menjadi guru utama dalam dunia persilatan. Selain itu, beliau turut menceritakan mengenai sejarah pendidikan iaitu dari segi aspek pembelajaran di sekolah dan pembelajaran mengenai sejarah pendidikan iaitu dari segi aspek pembelajaran di sekolah dan pembelajaran mengenai dunia persilatan. Tambahan pula, beliau turut berkongsi cerita mengenai pengalaman beliau sepanjang menyertai dunia persilatan iaitu dari peringkat bawahan sehingga mewakili negara Beliau juga amat berharap agar suatu ketika nanti semua ilmu persilatan akan diwarisi oleh anak-anak dan ilmu persilatan ini dapat dikembangkan ke peringkat yang lebih tinggi. |
---|