Paradigma pemikiran matematik: sejarah dan keindahannya / Azizah Aris and Saadiah Sahat
Matematik merupakan bidang penting yang digunakan dalam pelbagai bidang kerjaya. Justeru itu, Kementerian Pendidikan telah melaksanakan gerak gempur matematik di sekolah sekolah bagi memberi penekanan terhadap kepentingan matematik kepada para pelajar. Di peringkat Institusi Pengajian Tinggi pula,...
Saved in:
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Universiti Teknologi MARA, Pahang
1996
|
Subjects: | |
Online Access: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/66151/1/66151.PDF https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/66151/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my.uitm.ir.66151 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.uitm.ir.661512022-09-13T08:19:17Z https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/66151/ Paradigma pemikiran matematik: sejarah dan keindahannya / Azizah Aris and Saadiah Sahat Aris, Azizah Sahat, Saadiah Learning. Learning strategies Performance. Competence. Academic achievement QA Mathematics Matematik merupakan bidang penting yang digunakan dalam pelbagai bidang kerjaya. Justeru itu, Kementerian Pendidikan telah melaksanakan gerak gempur matematik di sekolah sekolah bagi memberi penekanan terhadap kepentingan matematik kepada para pelajar. Di peringkat Institusi Pengajian Tinggi pula, para pelajar sepatutnya lebih bersedia untuk menjadi proaktif dan kreatif dalam menangani permasalahan matematik untuk menuju ke arah kecemerlangan yang membawa kepada paradigma pemikiran matematik. Seterusnya kertas kerja ini membincangkan ciri-ciri bagi mencapai kecemerlangan di dalam bidang matematik. Universiti Teknologi MARA, Pahang 1996 Article PeerReviewed text en https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/66151/1/66151.PDF Paradigma pemikiran matematik: sejarah dan keindahannya / Azizah Aris and Saadiah Sahat. (1996) GADING Jurnal Akademik ITM Cawangan Pahang, 2 (2): 2. pp. 20-29. ISSN 0128-5599 |
institution |
Universiti Teknologi Mara |
building |
Tun Abdul Razak Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Teknologi Mara |
content_source |
UiTM Institutional Repository |
url_provider |
http://ir.uitm.edu.my/ |
language |
English |
topic |
Learning. Learning strategies Performance. Competence. Academic achievement QA Mathematics |
spellingShingle |
Learning. Learning strategies Performance. Competence. Academic achievement QA Mathematics Aris, Azizah Sahat, Saadiah Paradigma pemikiran matematik: sejarah dan keindahannya / Azizah Aris and Saadiah Sahat |
description |
Matematik merupakan bidang penting yang digunakan dalam pelbagai bidang kerjaya. Justeru itu, Kementerian Pendidikan telah melaksanakan gerak gempur matematik di sekolah sekolah bagi memberi penekanan terhadap kepentingan matematik kepada para pelajar. Di peringkat Institusi
Pengajian Tinggi pula, para pelajar sepatutnya lebih bersedia untuk menjadi proaktif dan kreatif dalam menangani permasalahan matematik untuk menuju ke arah kecemerlangan yang membawa kepada paradigma pemikiran matematik. Seterusnya kertas kerja ini membincangkan ciri-ciri bagi mencapai kecemerlangan di dalam bidang matematik. |
format |
Article |
author |
Aris, Azizah Sahat, Saadiah |
author_facet |
Aris, Azizah Sahat, Saadiah |
author_sort |
Aris, Azizah |
title |
Paradigma pemikiran matematik: sejarah dan keindahannya / Azizah Aris and Saadiah Sahat |
title_short |
Paradigma pemikiran matematik: sejarah dan keindahannya / Azizah Aris and Saadiah Sahat |
title_full |
Paradigma pemikiran matematik: sejarah dan keindahannya / Azizah Aris and Saadiah Sahat |
title_fullStr |
Paradigma pemikiran matematik: sejarah dan keindahannya / Azizah Aris and Saadiah Sahat |
title_full_unstemmed |
Paradigma pemikiran matematik: sejarah dan keindahannya / Azizah Aris and Saadiah Sahat |
title_sort |
paradigma pemikiran matematik: sejarah dan keindahannya / azizah aris and saadiah sahat |
publisher |
Universiti Teknologi MARA, Pahang |
publishDate |
1996 |
url |
https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/66151/1/66151.PDF https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/66151/ |
_version_ |
1744357257254010880 |
score |
13.211869 |