Sistem mentor: rasional dan pelaksanaan / Azman Taher
Tidak dinafikan bahawa keberkesanan gabungan Hal Ehwal Akademik (HEA) dan Hal Ehwal Pelajar (HEP) memainkan peranan "integral" dalam pencapaian objektif ITM. Jadi, sistem mentor yang terdiri daripada pensyarah-pensyarah di bawah penyeliaan HEP dan pengawasan Unit Kaunseling boleh dijadikan...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Universiti Teknologi MARA, Pahang
1991
|
Subjects: | |
Online Access: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/66104/1/66104.PDF https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/66104/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Tidak dinafikan bahawa keberkesanan gabungan Hal Ehwal Akademik (HEA) dan Hal Ehwal Pelajar (HEP) memainkan peranan "integral" dalam pencapaian objektif ITM. Jadi, sistem mentor yang terdiri daripada pensyarah-pensyarah di bawah penyeliaan HEP dan pengawasan Unit Kaunseling boleh dijadikan sebagai altematif dalam membentuk satu kaedah yang boleh merapatkan lagi tali perhubungan antara HEA dan HEP. Dengan ini secara tidak langsung dapat melatih kakitangan akademik menasihati pelajar-pelajar menggunakan pendekatan dan teknik yang sesuai. Di samping itu, dapat melatih pelajar-pelajar menangani masalah mereka dengan lebih berkesan. |
---|