Perusahaan kecil dan sederhana semasa era pandemik COVID-19: pemasaran media sosial / Masrul Hayati Kamarulzaman

Pandemik COVID-19 yang telah melanda dunia pada tahun 2020 telah memberikan impak yang besar kepada amalan kehidupan seharian penduduk di dunia. Malah, wabak penyakit ini telah memberikan kesan yang negatif kepada perniagaan terutamanya kepada Perniagaan Mikro serta Perusahaan kecil dan sederhana (P...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Kamarulzaman, Masrul Hayati
Format: Monograph
Language:English
Published: Universiti Teknologi MARA Cawangan Negeri Sembilan Kampus Rembau 2021
Subjects:
Online Access:https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/63877/1/63877.pdf
https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/63877/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Pandemik COVID-19 yang telah melanda dunia pada tahun 2020 telah memberikan impak yang besar kepada amalan kehidupan seharian penduduk di dunia. Malah, wabak penyakit ini telah memberikan kesan yang negatif kepada perniagaan terutamanya kepada Perniagaan Mikro serta Perusahaan kecil dan sederhana (PKS). Berikutan dari pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP 1.0) yang telah dilaksanakan oleh kerajaan Malaysia pada 18 Mac 2020 hingga 03 Mei 2020 bagi mengawal jangkitan COVID-19, peniaga mikro dan IKS tidak boleh menjalankan perniagaan mereka seperti biasa dan kebanyakan golongan ini telah kehilangan punca pendapatan mereka.