Pengurusan kualiti menyeluruh (TQM) di ITM

Pengurusan Kualiti Menyeluruh (TQM) telah diperkenalkan di ITM oleh Ir. Tuan Haji Ahmad Zaidee Haji Laidin, Pengarah ITM. Konsep ini diperkenalkan oleh beliau semenjak dilantik sebagai Pengarah ITM yang baharu pada 1 Januari 1994. Cetusan ini adalah daripada pengalaman beliau semasa mengetuai Unit T...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Perpustakaan Tun Abdul Razak, Jabatan Arkib Universiti
Format: Article
Language:English
Published: 2021
Subjects:
Online Access:https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/61331/1/61331.pdf
https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/61331/
https://library.uitm.edu.my/en/publication/memori-korporat
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.uitm.ir.61331
record_format eprints
spelling my.uitm.ir.613312022-06-15T02:02:10Z https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/61331/ Pengurusan kualiti menyeluruh (TQM) di ITM Perpustakaan Tun Abdul Razak, Jabatan Arkib Universiti D History (General) Total quality management. Benchmarking Public universities and colleges Pengurusan Kualiti Menyeluruh (TQM) telah diperkenalkan di ITM oleh Ir. Tuan Haji Ahmad Zaidee Haji Laidin, Pengarah ITM. Konsep ini diperkenalkan oleh beliau semenjak dilantik sebagai Pengarah ITM yang baharu pada 1 Januari 1994. Cetusan ini adalah daripada pengalaman beliau semasa mengetuai Unit T.Q.M di TNB yang berperanan besar di dalam menukarkan seluruh jentera dan imej LLN yang dahulunya sebuah agensi kerajaan kepada sebuah korporat gergasi di Malaysia. TQM atau Total Quality Management adalah satu pendekatan kepada kualiti yang bersistematik dan bersepadu. Ia melibatkan kerjasama dan penyertaan semua pekerja untuk mencapai matlamat dan visi organisasi. 2021 Article PeerReviewed text en https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/61331/1/61331.pdf Pengurusan kualiti menyeluruh (TQM) di ITM. (2021) Memori Korporat (85). https://library.uitm.edu.my/en/publication/memori-korporat
institution Universiti Teknologi Mara
building Tun Abdul Razak Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Teknologi Mara
content_source UiTM Institutional Repository
url_provider http://ir.uitm.edu.my/
language English
topic D History (General)
Total quality management. Benchmarking
Public universities and colleges
spellingShingle D History (General)
Total quality management. Benchmarking
Public universities and colleges
Perpustakaan Tun Abdul Razak, Jabatan Arkib Universiti
Pengurusan kualiti menyeluruh (TQM) di ITM
description Pengurusan Kualiti Menyeluruh (TQM) telah diperkenalkan di ITM oleh Ir. Tuan Haji Ahmad Zaidee Haji Laidin, Pengarah ITM. Konsep ini diperkenalkan oleh beliau semenjak dilantik sebagai Pengarah ITM yang baharu pada 1 Januari 1994. Cetusan ini adalah daripada pengalaman beliau semasa mengetuai Unit T.Q.M di TNB yang berperanan besar di dalam menukarkan seluruh jentera dan imej LLN yang dahulunya sebuah agensi kerajaan kepada sebuah korporat gergasi di Malaysia. TQM atau Total Quality Management adalah satu pendekatan kepada kualiti yang bersistematik dan bersepadu. Ia melibatkan kerjasama dan penyertaan semua pekerja untuk mencapai matlamat dan visi organisasi.
format Article
author Perpustakaan Tun Abdul Razak, Jabatan Arkib Universiti
author_facet Perpustakaan Tun Abdul Razak, Jabatan Arkib Universiti
author_sort Perpustakaan Tun Abdul Razak, Jabatan Arkib Universiti
title Pengurusan kualiti menyeluruh (TQM) di ITM
title_short Pengurusan kualiti menyeluruh (TQM) di ITM
title_full Pengurusan kualiti menyeluruh (TQM) di ITM
title_fullStr Pengurusan kualiti menyeluruh (TQM) di ITM
title_full_unstemmed Pengurusan kualiti menyeluruh (TQM) di ITM
title_sort pengurusan kualiti menyeluruh (tqm) di itm
publishDate 2021
url https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/61331/1/61331.pdf
https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/61331/
https://library.uitm.edu.my/en/publication/memori-korporat
_version_ 1736837325859586048
score 13.209306