Peranan rekabentuk kulit muka (novel) sebagai daya penarik pembaca / Faizal Zamir Mohd Zunib.
Amalan membaca buku adalah baik, bergantung kepada arah penerbitan buku itu. Terdapat pelbagai bentuk bahan bacaan terbit didalam pasaran sekarang. Setiap penerbitan buku itu mempunyai bentuk dan gaya yang berbesa, mengikut citarasa pembaca dan arah penerbitan sesebuah syarikat atau badan pengeluar...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
1994
|
Subjects: | |
Online Access: | http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/44274/1/44274.pdf http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/44274/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my.uitm.ir.44274 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.uitm.ir.442742021-03-29T02:15:36Z http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/44274/ Peranan rekabentuk kulit muka (novel) sebagai daya penarik pembaca / Faizal Zamir Mohd Zunib. Mohd Zunib, Faizal Zamir Greeting cards, postcards, invitations, book jackets, etc. Drawing for reproduction. Illustration Amalan membaca buku adalah baik, bergantung kepada arah penerbitan buku itu. Terdapat pelbagai bentuk bahan bacaan terbit didalam pasaran sekarang. Setiap penerbitan buku itu mempunyai bentuk dan gaya yang berbesa, mengikut citarasa pembaca dan arah penerbitan sesebuah syarikat atau badan pengeluar bahan bacaan itu. Didalam pengeluaran sesuatu bentuk bacaan itu, sesebuah syarikat atau badan penerbitan selalu merancang dan membicarakan bagaimana penerbitan bahan bacaan mereka laris dipasaran. Disebabkan adanya persaingan di antara pengeluar, maka muncullah pelbagai bentuk bahan bacaan yang mempunyai perbezaan identiti, format, gaya dan bentuk bahan bacaan mengikut arah penerbitan itu. Perkembangan penerbitan itu tidak akan berkembang jika tiada perkembangan budaya, membaca. Tesis ini cuba menyingkap bagaimana rekabentuk kulit muka buku berperanan sebagai daya penarik kepada pembaca dan seterusnya mengalakkan lagi pemasaran buku, dengan bicara lain sebagai salah satu alat pemasaran buku. Semua individu didalam dunia penerbitan sangat menitik berat dan risau terhadap penghasilan rekabentuk kulit bacaan mereka kerana "mereka mengakui salah satu aspek keberkesanan didalam pemasaran buku ialah rekabentuk pada kulit buku, itu sendiri. 1994 Thesis NonPeerReviewed text en http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/44274/1/44274.pdf Mohd Zunib, Faizal Zamir (1994) Peranan rekabentuk kulit muka (novel) sebagai daya penarik pembaca / Faizal Zamir Mohd Zunib. Diploma thesis, Universiti Teknologi MARA. |
institution |
Universiti Teknologi Mara |
building |
Tun Abdul Razak Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Teknologi Mara |
content_source |
UiTM Institutional Repository |
url_provider |
http://ir.uitm.edu.my/ |
language |
English |
topic |
Greeting cards, postcards, invitations, book jackets, etc. Drawing for reproduction. Illustration |
spellingShingle |
Greeting cards, postcards, invitations, book jackets, etc. Drawing for reproduction. Illustration Mohd Zunib, Faizal Zamir Peranan rekabentuk kulit muka (novel) sebagai daya penarik pembaca / Faizal Zamir Mohd Zunib. |
description |
Amalan membaca buku adalah baik, bergantung kepada arah penerbitan buku itu. Terdapat pelbagai bentuk bahan bacaan terbit didalam pasaran sekarang. Setiap penerbitan buku itu mempunyai bentuk dan gaya yang berbesa, mengikut citarasa pembaca dan arah penerbitan sesebuah syarikat atau badan pengeluar bahan bacaan itu. Didalam pengeluaran sesuatu bentuk bacaan itu, sesebuah syarikat atau badan penerbitan selalu merancang dan membicarakan bagaimana penerbitan bahan bacaan mereka laris dipasaran. Disebabkan adanya persaingan di antara pengeluar, maka muncullah pelbagai bentuk bahan bacaan yang mempunyai perbezaan identiti, format, gaya dan bentuk bahan bacaan mengikut arah penerbitan itu. Perkembangan penerbitan itu tidak akan berkembang jika tiada perkembangan budaya, membaca. Tesis ini cuba menyingkap bagaimana rekabentuk kulit muka buku berperanan sebagai daya penarik kepada pembaca dan seterusnya mengalakkan lagi pemasaran buku, dengan bicara lain sebagai salah satu alat pemasaran buku. Semua individu didalam dunia penerbitan sangat menitik berat dan risau terhadap penghasilan rekabentuk kulit bacaan mereka kerana "mereka mengakui salah satu aspek keberkesanan didalam pemasaran buku ialah rekabentuk pada kulit buku, itu sendiri. |
format |
Thesis |
author |
Mohd Zunib, Faizal Zamir |
author_facet |
Mohd Zunib, Faizal Zamir |
author_sort |
Mohd Zunib, Faizal Zamir |
title |
Peranan rekabentuk kulit muka (novel) sebagai daya penarik pembaca / Faizal Zamir Mohd Zunib. |
title_short |
Peranan rekabentuk kulit muka (novel) sebagai daya penarik pembaca / Faizal Zamir Mohd Zunib. |
title_full |
Peranan rekabentuk kulit muka (novel) sebagai daya penarik pembaca / Faizal Zamir Mohd Zunib. |
title_fullStr |
Peranan rekabentuk kulit muka (novel) sebagai daya penarik pembaca / Faizal Zamir Mohd Zunib. |
title_full_unstemmed |
Peranan rekabentuk kulit muka (novel) sebagai daya penarik pembaca / Faizal Zamir Mohd Zunib. |
title_sort |
peranan rekabentuk kulit muka (novel) sebagai daya penarik pembaca / faizal zamir mohd zunib. |
publishDate |
1994 |
url |
http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/44274/1/44274.pdf http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/44274/ |
_version_ |
1695534757554683904 |
score |
13.211869 |