Peranan rekabentuk kulit muka (novel) sebagai daya penarik pembaca / Faizal Zamir Mohd Zunib.

Amalan membaca buku adalah baik, bergantung kepada arah penerbitan buku itu. Terdapat pelbagai bentuk bahan bacaan terbit didalam pasaran sekarang. Setiap penerbitan buku itu mempunyai bentuk dan gaya yang berbesa, mengikut citarasa pembaca dan arah penerbitan sesebuah syarikat atau badan pengeluar...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Mohd Zunib, Faizal Zamir
Format: Thesis
Language:English
Published: 1994
Subjects:
Online Access:http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/44274/1/44274.pdf
http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/44274/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.uitm.ir.44274
record_format eprints
spelling my.uitm.ir.442742021-03-29T02:15:36Z http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/44274/ Peranan rekabentuk kulit muka (novel) sebagai daya penarik pembaca / Faizal Zamir Mohd Zunib. Mohd Zunib, Faizal Zamir Greeting cards, postcards, invitations, book jackets, etc. Drawing for reproduction. Illustration Amalan membaca buku adalah baik, bergantung kepada arah penerbitan buku itu. Terdapat pelbagai bentuk bahan bacaan terbit didalam pasaran sekarang. Setiap penerbitan buku itu mempunyai bentuk dan gaya yang berbesa, mengikut citarasa pembaca dan arah penerbitan sesebuah syarikat atau badan pengeluar bahan bacaan itu. Didalam pengeluaran sesuatu bentuk bacaan itu, sesebuah syarikat atau badan penerbitan selalu merancang dan membicarakan bagaimana penerbitan bahan bacaan mereka laris dipasaran. Disebabkan adanya persaingan di antara pengeluar, maka muncullah pelbagai bentuk bahan bacaan yang mempunyai perbezaan identiti, format, gaya dan bentuk bahan bacaan mengikut arah penerbitan itu. Perkembangan penerbitan itu tidak akan berkembang jika tiada perkembangan budaya, membaca. Tesis ini cuba menyingkap bagaimana rekabentuk kulit muka buku berperanan sebagai daya penarik kepada pembaca dan seterusnya mengalakkan lagi pemasaran buku, dengan bicara lain sebagai salah satu alat pemasaran buku. Semua individu didalam dunia penerbitan sangat menitik berat dan risau terhadap penghasilan rekabentuk kulit bacaan mereka kerana "mereka mengakui salah satu aspek keberkesanan didalam pemasaran buku ialah rekabentuk pada kulit buku, itu sendiri. 1994 Thesis NonPeerReviewed text en http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/44274/1/44274.pdf Mohd Zunib, Faizal Zamir (1994) Peranan rekabentuk kulit muka (novel) sebagai daya penarik pembaca / Faizal Zamir Mohd Zunib. Diploma thesis, Universiti Teknologi MARA.
institution Universiti Teknologi Mara
building Tun Abdul Razak Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Teknologi Mara
content_source UiTM Institutional Repository
url_provider http://ir.uitm.edu.my/
language English
topic Greeting cards, postcards, invitations, book jackets, etc.
Drawing for reproduction. Illustration
spellingShingle Greeting cards, postcards, invitations, book jackets, etc.
Drawing for reproduction. Illustration
Mohd Zunib, Faizal Zamir
Peranan rekabentuk kulit muka (novel) sebagai daya penarik pembaca / Faizal Zamir Mohd Zunib.
description Amalan membaca buku adalah baik, bergantung kepada arah penerbitan buku itu. Terdapat pelbagai bentuk bahan bacaan terbit didalam pasaran sekarang. Setiap penerbitan buku itu mempunyai bentuk dan gaya yang berbesa, mengikut citarasa pembaca dan arah penerbitan sesebuah syarikat atau badan pengeluar bahan bacaan itu. Didalam pengeluaran sesuatu bentuk bacaan itu, sesebuah syarikat atau badan penerbitan selalu merancang dan membicarakan bagaimana penerbitan bahan bacaan mereka laris dipasaran. Disebabkan adanya persaingan di antara pengeluar, maka muncullah pelbagai bentuk bahan bacaan yang mempunyai perbezaan identiti, format, gaya dan bentuk bahan bacaan mengikut arah penerbitan itu. Perkembangan penerbitan itu tidak akan berkembang jika tiada perkembangan budaya, membaca. Tesis ini cuba menyingkap bagaimana rekabentuk kulit muka buku berperanan sebagai daya penarik kepada pembaca dan seterusnya mengalakkan lagi pemasaran buku, dengan bicara lain sebagai salah satu alat pemasaran buku. Semua individu didalam dunia penerbitan sangat menitik berat dan risau terhadap penghasilan rekabentuk kulit bacaan mereka kerana "mereka mengakui salah satu aspek keberkesanan didalam pemasaran buku ialah rekabentuk pada kulit buku, itu sendiri.
format Thesis
author Mohd Zunib, Faizal Zamir
author_facet Mohd Zunib, Faizal Zamir
author_sort Mohd Zunib, Faizal Zamir
title Peranan rekabentuk kulit muka (novel) sebagai daya penarik pembaca / Faizal Zamir Mohd Zunib.
title_short Peranan rekabentuk kulit muka (novel) sebagai daya penarik pembaca / Faizal Zamir Mohd Zunib.
title_full Peranan rekabentuk kulit muka (novel) sebagai daya penarik pembaca / Faizal Zamir Mohd Zunib.
title_fullStr Peranan rekabentuk kulit muka (novel) sebagai daya penarik pembaca / Faizal Zamir Mohd Zunib.
title_full_unstemmed Peranan rekabentuk kulit muka (novel) sebagai daya penarik pembaca / Faizal Zamir Mohd Zunib.
title_sort peranan rekabentuk kulit muka (novel) sebagai daya penarik pembaca / faizal zamir mohd zunib.
publishDate 1994
url http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/44274/1/44274.pdf
http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/44274/
_version_ 1695534757554683904
score 13.211869