Kajian keberkesanan tandas awam terhadap kepuasan pengguna (kes kajian: Jln. TAR, Hentian Jejantas Sg. Buloh dan Giant Shah Alam) / Khadijah Jamal

Tandas awam merupakan satu kemudahan awam yang perlu ada dalam sesebuah bangunan atau premis perniagaan. Namun kita sering mendapati kebanyakan tandas awam berada dalam keadaan yang kurang memuaskan, kotor dan mengeluarkan bau yang kurang menyenangkan. Kabinet sendiri tidak berpuas hati terhadap keb...

全面介紹

Saved in:
書目詳細資料
主要作者: Jamal, Khadijah
格式: Thesis
語言:English
出版: 2003
主題:
在線閱讀:https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/41312/1/41312.pdf
https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/41312/
標簽: 添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
id my.uitm.ir.41312
record_format eprints
spelling my.uitm.ir.413122022-10-03T06:12:14Z https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/41312/ Kajian keberkesanan tandas awam terhadap kepuasan pengguna (kes kajian: Jln. TAR, Hentian Jejantas Sg. Buloh dan Giant Shah Alam) / Khadijah Jamal Jamal, Khadijah Maintenance and repair Building inspection Tandas awam merupakan satu kemudahan awam yang perlu ada dalam sesebuah bangunan atau premis perniagaan. Namun kita sering mendapati kebanyakan tandas awam berada dalam keadaan yang kurang memuaskan, kotor dan mengeluarkan bau yang kurang menyenangkan. Kabinet sendiri tidak berpuas hati terhadap kebersihan tandas awam di seluruh negara yang sentiasa berada dalam keadaan kotor akibat sikap tidak bertanggungjawab penggunanya. Walaupun pelbagai langkah telah diambil, namun masalah ini terus berlarutan. Menyedari kepentingan tersebut, satu kajian telah dijalankan ke atas tandas di Jalan TAR, Hentian Jejantas Sg.Buloh dan Giant Shah Alam untuk mengenalpasti sejauhmana keberkesanan penyediaan tandas awam terhadap kepuasan pengguna. Penemuan kajian mendapati bahawa masih terdapat tandas yang tidak mengikut garis panduan rekabentuk yang telah ditetapkan. Pihak yang berkenaan harus mengambil serius masalah ini dengan memastikan ianya dipatuhi. Ini bagi memperolehi rekabentuk yang bersesuaian dengan kehendak pengguna dan membolehkan kaedah ‘maintenance free’ dipraktikkan. 2003 Thesis NonPeerReviewed text en https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/41312/1/41312.pdf Kajian keberkesanan tandas awam terhadap kepuasan pengguna (kes kajian: Jln. TAR, Hentian Jejantas Sg. Buloh dan Giant Shah Alam) / Khadijah Jamal. (2003) Degree thesis, thesis, Universiti Teknologi MARA.
institution Universiti Teknologi Mara
building Tun Abdul Razak Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Teknologi Mara
content_source UiTM Institutional Repository
url_provider http://ir.uitm.edu.my/
language English
topic Maintenance and repair
Building inspection
spellingShingle Maintenance and repair
Building inspection
Jamal, Khadijah
Kajian keberkesanan tandas awam terhadap kepuasan pengguna (kes kajian: Jln. TAR, Hentian Jejantas Sg. Buloh dan Giant Shah Alam) / Khadijah Jamal
description Tandas awam merupakan satu kemudahan awam yang perlu ada dalam sesebuah bangunan atau premis perniagaan. Namun kita sering mendapati kebanyakan tandas awam berada dalam keadaan yang kurang memuaskan, kotor dan mengeluarkan bau yang kurang menyenangkan. Kabinet sendiri tidak berpuas hati terhadap kebersihan tandas awam di seluruh negara yang sentiasa berada dalam keadaan kotor akibat sikap tidak bertanggungjawab penggunanya. Walaupun pelbagai langkah telah diambil, namun masalah ini terus berlarutan. Menyedari kepentingan tersebut, satu kajian telah dijalankan ke atas tandas di Jalan TAR, Hentian Jejantas Sg.Buloh dan Giant Shah Alam untuk mengenalpasti sejauhmana keberkesanan penyediaan tandas awam terhadap kepuasan pengguna. Penemuan kajian mendapati bahawa masih terdapat tandas yang tidak mengikut garis panduan rekabentuk yang telah ditetapkan. Pihak yang berkenaan harus mengambil serius masalah ini dengan memastikan ianya dipatuhi. Ini bagi memperolehi rekabentuk yang bersesuaian dengan kehendak pengguna dan membolehkan kaedah ‘maintenance free’ dipraktikkan.
format Thesis
author Jamal, Khadijah
author_facet Jamal, Khadijah
author_sort Jamal, Khadijah
title Kajian keberkesanan tandas awam terhadap kepuasan pengguna (kes kajian: Jln. TAR, Hentian Jejantas Sg. Buloh dan Giant Shah Alam) / Khadijah Jamal
title_short Kajian keberkesanan tandas awam terhadap kepuasan pengguna (kes kajian: Jln. TAR, Hentian Jejantas Sg. Buloh dan Giant Shah Alam) / Khadijah Jamal
title_full Kajian keberkesanan tandas awam terhadap kepuasan pengguna (kes kajian: Jln. TAR, Hentian Jejantas Sg. Buloh dan Giant Shah Alam) / Khadijah Jamal
title_fullStr Kajian keberkesanan tandas awam terhadap kepuasan pengguna (kes kajian: Jln. TAR, Hentian Jejantas Sg. Buloh dan Giant Shah Alam) / Khadijah Jamal
title_full_unstemmed Kajian keberkesanan tandas awam terhadap kepuasan pengguna (kes kajian: Jln. TAR, Hentian Jejantas Sg. Buloh dan Giant Shah Alam) / Khadijah Jamal
title_sort kajian keberkesanan tandas awam terhadap kepuasan pengguna (kes kajian: jln. tar, hentian jejantas sg. buloh dan giant shah alam) / khadijah jamal
publishDate 2003
url https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/41312/1/41312.pdf
https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/41312/
_version_ 1746213065713516544
score 13.154949