Tinjauan masalah pemahaman asas persamaan pembeza di kalangan pelajar kejuruteraan - Satu kajian kes / Daud Mohamad

Satu tinjauan dijalankan kepada sekumpulan 102 orang pelajar diploma kejuruteraan elektrikal untuk melihat bentuk masalah yang wujud yang menyebabkan pencapaian mereka di dalam topik persamaan pembeza tidak memuaskan. Daripada tinjauan didapati bahawa terdapat tiga bentuk masalah yang wujud iaitu...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Mohamad, Daud
Format: Article
Language:Malay
Published: Universiti Teknologi MARA Cawangan Pahang 2003
Subjects:
Online Access:http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/36986/1/36986.PDF
http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/36986/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Satu tinjauan dijalankan kepada sekumpulan 102 orang pelajar diploma kejuruteraan elektrikal untuk melihat bentuk masalah yang wujud yang menyebabkan pencapaian mereka di dalam topik persamaan pembeza tidak memuaskan. Daripada tinjauan didapati bahawa terdapat tiga bentuk masalah yang wujud iaitu yang pertama, kurang penguasaan di dalam konsep pembezaan, yang kedua, pemahaman konsep kamiran yang longgar dan yang ketiga, kurang kemahiran dalam memudah ungkapan aljabar dalam penyelesaian matematik