Kesesuaian rekabentuk fizikal ruang pembelajaran terhadap mewujudkan persekitaran akademik (kes kajian: Kompleks Tahir Majid) / Remi Azruddin Sulaiman

Ruang pembelajaran merupakan ruang di mana penghuninya atau penggunanya melakukan aktiviti yang berkaitan dengan pelajaran dan pembelajaran. Aktiviti yang biasanya dilakukan di dalam ruang ini ialah mendengar syarahan dari pensyarah, melakukan kerja-kerja makmal atau studio, menelaah pelajaran dan s...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Sulaiman, Remi Azruddin
Format: Thesis
Language:English
Published: 2003
Subjects:
Online Access:https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/26448/2/26448.pdf
https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/26448/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.uitm.ir.26448
record_format eprints
spelling my.uitm.ir.264482022-12-21T04:17:54Z https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/26448/ Kesesuaian rekabentuk fizikal ruang pembelajaran terhadap mewujudkan persekitaran akademik (kes kajian: Kompleks Tahir Majid) / Remi Azruddin Sulaiman Sulaiman, Remi Azruddin Details and decoration Interior decoration. House decoration Ruang pembelajaran merupakan ruang di mana penghuninya atau penggunanya melakukan aktiviti yang berkaitan dengan pelajaran dan pembelajaran. Aktiviti yang biasanya dilakukan di dalam ruang ini ialah mendengar syarahan dari pensyarah, melakukan kerja-kerja makmal atau studio, menelaah pelajaran dan sebagainya. Kesemua aktiviti yang dilakukan ini memerlukan keselesaan bagi mencapai matlamat setiap aktiviti tersebut. Rekabentuk fizikal ruang pembelajaran yang baik akan memberi atau menolong para pengguna mencapai matlamat yang telah disebutkan. Penggunaan bahan binaan bagi sesebuah bangunan atau ruang pembelajaran juga memerlukan justifikasi yang betul. Penggunaan bahan yang sesuai akan memperkuatkan lagi fungsi rekabentuk fizikal ruang di dalam bangunan tersebut dan ia akan mencapai matlamat penggunaan bangunan tersebut 2003 Thesis NonPeerReviewed text en https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/26448/2/26448.pdf Kesesuaian rekabentuk fizikal ruang pembelajaran terhadap mewujudkan persekitaran akademik (kes kajian: Kompleks Tahir Majid) / Remi Azruddin Sulaiman. (2003) Degree thesis, thesis, Universiti Teknologi MARA (UiTM). <http://terminalib.uitm.edu.my/26448.pdf>
institution Universiti Teknologi Mara
building Tun Abdul Razak Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Teknologi Mara
content_source UiTM Institutional Repository
url_provider http://ir.uitm.edu.my/
language English
topic Details and decoration
Interior decoration. House decoration
spellingShingle Details and decoration
Interior decoration. House decoration
Sulaiman, Remi Azruddin
Kesesuaian rekabentuk fizikal ruang pembelajaran terhadap mewujudkan persekitaran akademik (kes kajian: Kompleks Tahir Majid) / Remi Azruddin Sulaiman
description Ruang pembelajaran merupakan ruang di mana penghuninya atau penggunanya melakukan aktiviti yang berkaitan dengan pelajaran dan pembelajaran. Aktiviti yang biasanya dilakukan di dalam ruang ini ialah mendengar syarahan dari pensyarah, melakukan kerja-kerja makmal atau studio, menelaah pelajaran dan sebagainya. Kesemua aktiviti yang dilakukan ini memerlukan keselesaan bagi mencapai matlamat setiap aktiviti tersebut. Rekabentuk fizikal ruang pembelajaran yang baik akan memberi atau menolong para pengguna mencapai matlamat yang telah disebutkan. Penggunaan bahan binaan bagi sesebuah bangunan atau ruang pembelajaran juga memerlukan justifikasi yang betul. Penggunaan bahan yang sesuai akan memperkuatkan lagi fungsi rekabentuk fizikal ruang di dalam bangunan tersebut dan ia akan mencapai matlamat penggunaan bangunan tersebut
format Thesis
author Sulaiman, Remi Azruddin
author_facet Sulaiman, Remi Azruddin
author_sort Sulaiman, Remi Azruddin
title Kesesuaian rekabentuk fizikal ruang pembelajaran terhadap mewujudkan persekitaran akademik (kes kajian: Kompleks Tahir Majid) / Remi Azruddin Sulaiman
title_short Kesesuaian rekabentuk fizikal ruang pembelajaran terhadap mewujudkan persekitaran akademik (kes kajian: Kompleks Tahir Majid) / Remi Azruddin Sulaiman
title_full Kesesuaian rekabentuk fizikal ruang pembelajaran terhadap mewujudkan persekitaran akademik (kes kajian: Kompleks Tahir Majid) / Remi Azruddin Sulaiman
title_fullStr Kesesuaian rekabentuk fizikal ruang pembelajaran terhadap mewujudkan persekitaran akademik (kes kajian: Kompleks Tahir Majid) / Remi Azruddin Sulaiman
title_full_unstemmed Kesesuaian rekabentuk fizikal ruang pembelajaran terhadap mewujudkan persekitaran akademik (kes kajian: Kompleks Tahir Majid) / Remi Azruddin Sulaiman
title_sort kesesuaian rekabentuk fizikal ruang pembelajaran terhadap mewujudkan persekitaran akademik (kes kajian: kompleks tahir majid) / remi azruddin sulaiman
publishDate 2003
url https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/26448/2/26448.pdf
https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/26448/
_version_ 1753791822394556416
score 13.160551