Aplikasi struktur latihan pergerakan kreatif kanak-kanak prasekolah dalam teater / Aimi Muslihah Mohd Zulkefli

Kajian ini bertujuan mengenalpasti pembinaan struktur latihan pergerakan kreatif ke atas kanak-kanak prasekolah. Di samping itu, kajian ini bertujuan menunjukkan sama ada kanak-kanak prasekolah berjaya atau tidak berjaya dalam mengikuti kajian pembinaan struktur latihan pergerakan kreatif yang dised...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Mohd Zulkefli, Aimi Muslihah
Format: Student Project
Language:English
Published: Faculty of Film, Theatre and Animation 2015
Subjects:
Online Access:http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15881/1/PPb_AIMI%20MUSLIHAH%20MOHD%20ZULKIFLI%20FF%2015_5.pdf
http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15881/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.uitm.ir.15881
record_format eprints
spelling my.uitm.ir.158812017-01-04T03:55:18Z http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15881/ Aplikasi struktur latihan pergerakan kreatif kanak-kanak prasekolah dalam teater / Aimi Muslihah Mohd Zulkefli Mohd Zulkefli, Aimi Muslihah Creative activities and seat work Dramatic representation. The theater Kajian ini bertujuan mengenalpasti pembinaan struktur latihan pergerakan kreatif ke atas kanak-kanak prasekolah. Di samping itu, kajian ini bertujuan menunjukkan sama ada kanak-kanak prasekolah berjaya atau tidak berjaya dalam mengikuti kajian pembinaan struktur latihan pergerakan kreatif yang disediakan. Kajian ini dilakukan ke atas kanak-kanak di Tabika KEMAS Kompleks Kediaman Kakitangan Awam Jalan U-Thant, Kuala Lumpur. Seramai 15 orang kanak-kanak yang mewakili umur 5 dan 6 tahun terlibat dalam kajian ini. Instrumen yang digunakan untuk menjalankan kajian ini diambil dari pelbagai pergerakan senaman yang sentiasa dilakukan sebelum melakukan aktiviti pergerakan dan teori pengiraan oleh Trukman dan Waheed. Instrumen ini direka bentuk untuk menampakkan kreatif di dalam pergerakan yang dilakukan oleh kanak-kanak. Data yang telah dikumpul seterusnya dianalisis dan dijadualkan menggunakan paradigma. Melalui keputusan yang diperolehi, dapatlah diketahui bahawa walaupun latihan yang dilakukan sama, setiap kanak-kanak mempunyai tahap keupayaan yang tersendiri untuk mengikuti latihan yang dilakukan. Kesimpulannya, kajian seperti ini amat diperlukan bagi mengetahui prestasi kanak-kanak dalam menjalankan pembinaan struktur latihan. Faculty of Film, Theatre and Animation 2015 Student Project NonPeerReviewed text en http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15881/1/PPb_AIMI%20MUSLIHAH%20MOHD%20ZULKIFLI%20FF%2015_5.pdf Mohd Zulkefli, Aimi Muslihah (2015) Aplikasi struktur latihan pergerakan kreatif kanak-kanak prasekolah dalam teater / Aimi Muslihah Mohd Zulkefli. [Student Project] (Unpublished)
institution Universiti Teknologi Mara
building Tun Abdul Razak Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Teknologi Mara
content_source UiTM Institutional Repository
url_provider http://ir.uitm.edu.my/
language English
topic Creative activities and seat work
Dramatic representation. The theater
spellingShingle Creative activities and seat work
Dramatic representation. The theater
Mohd Zulkefli, Aimi Muslihah
Aplikasi struktur latihan pergerakan kreatif kanak-kanak prasekolah dalam teater / Aimi Muslihah Mohd Zulkefli
description Kajian ini bertujuan mengenalpasti pembinaan struktur latihan pergerakan kreatif ke atas kanak-kanak prasekolah. Di samping itu, kajian ini bertujuan menunjukkan sama ada kanak-kanak prasekolah berjaya atau tidak berjaya dalam mengikuti kajian pembinaan struktur latihan pergerakan kreatif yang disediakan. Kajian ini dilakukan ke atas kanak-kanak di Tabika KEMAS Kompleks Kediaman Kakitangan Awam Jalan U-Thant, Kuala Lumpur. Seramai 15 orang kanak-kanak yang mewakili umur 5 dan 6 tahun terlibat dalam kajian ini. Instrumen yang digunakan untuk menjalankan kajian ini diambil dari pelbagai pergerakan senaman yang sentiasa dilakukan sebelum melakukan aktiviti pergerakan dan teori pengiraan oleh Trukman dan Waheed. Instrumen ini direka bentuk untuk menampakkan kreatif di dalam pergerakan yang dilakukan oleh kanak-kanak. Data yang telah dikumpul seterusnya dianalisis dan dijadualkan menggunakan paradigma. Melalui keputusan yang diperolehi, dapatlah diketahui bahawa walaupun latihan yang dilakukan sama, setiap kanak-kanak mempunyai tahap keupayaan yang tersendiri untuk mengikuti latihan yang dilakukan. Kesimpulannya, kajian seperti ini amat diperlukan bagi mengetahui prestasi kanak-kanak dalam menjalankan pembinaan struktur latihan.
format Student Project
author Mohd Zulkefli, Aimi Muslihah
author_facet Mohd Zulkefli, Aimi Muslihah
author_sort Mohd Zulkefli, Aimi Muslihah
title Aplikasi struktur latihan pergerakan kreatif kanak-kanak prasekolah dalam teater / Aimi Muslihah Mohd Zulkefli
title_short Aplikasi struktur latihan pergerakan kreatif kanak-kanak prasekolah dalam teater / Aimi Muslihah Mohd Zulkefli
title_full Aplikasi struktur latihan pergerakan kreatif kanak-kanak prasekolah dalam teater / Aimi Muslihah Mohd Zulkefli
title_fullStr Aplikasi struktur latihan pergerakan kreatif kanak-kanak prasekolah dalam teater / Aimi Muslihah Mohd Zulkefli
title_full_unstemmed Aplikasi struktur latihan pergerakan kreatif kanak-kanak prasekolah dalam teater / Aimi Muslihah Mohd Zulkefli
title_sort aplikasi struktur latihan pergerakan kreatif kanak-kanak prasekolah dalam teater / aimi muslihah mohd zulkefli
publisher Faculty of Film, Theatre and Animation
publishDate 2015
url http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15881/1/PPb_AIMI%20MUSLIHAH%20MOHD%20ZULKIFLI%20FF%2015_5.pdf
http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15881/
_version_ 1685648724568571904
score 13.188475