Kajian tentang kepentingan pemasaran perkhidmatan Bahagian Multimedia di Perbadanan Perpustakaan Awam Kedah (PPAK) / Shahrom Mat Noh

Kajian mengenai pamasaran perkhidmatan Bahagian Multimedia, di Perbadanan Perpustakaan Awam Kedah (PPAK) dilakukan untuk mengetahui kepentingan pemasaran perlu dijalankan untuk mengetahui kepentingan aktiviti - aktiviti pemasaran dijalankan adalah berkesan dalam memperkenalkan perkhidmatan yang dita...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Mat Noh, Shahrom
Format: Student Project
Language:English
Published: Faculty of Information Management 2001
Subjects:
Online Access:http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15784/1/PPb_SHAHROM%20MAT%20NOH%20IM%2001_5.pdf
http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15784/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Kajian mengenai pamasaran perkhidmatan Bahagian Multimedia, di Perbadanan Perpustakaan Awam Kedah (PPAK) dilakukan untuk mengetahui kepentingan pemasaran perlu dijalankan untuk mengetahui kepentingan aktiviti - aktiviti pemasaran dijalankan adalah berkesan dalam memperkenalkan perkhidmatan yang ditawarkan dan disediakan kepada pengguna supaya dapat memenuhi keperluan serta memberi kepuasan kepada para pengguna. Di samping itu, penyelidikan ini juga untuk mengetahui perkhidmatan yang sering digunakan dan bentuk - bentuk promosi yang sesuai dijalankan serta kepekaan para pengguna ke atas aktiviti - aktiviti pemasaran yang dijalankan. Penyelidikan ini melibatkan 81 orang responden yang terdiri daripada para ahli PPAK yang menggunakan perkhidmatan Bahagian Multimedia. Secara keseluruhan didapati bahawa sesetengah bentuk promosi dan aktiviti - aktiviti pemasaran sahaja yang berjaya menarik perhatian pengguna. Penyelidik mencadangkan supaya penyelidikan susulan dapat dibuat memandangkan penyelidikan dalam bidang ini serta yang berkaitan kurang dijalankan.