Sesi perkongsian penilaian anugerah khas YB Menteri Pendidikan Malaysia: reka bentuk kurikulum & penyampaian inovatif

Kaedah pentaksiran dalam bentuk yang bukan konvensional Kaedah pentaksiran tidak terbatas kepada pentaksiran sumatif; kaedah yang diketengahkan boleh digunakan untuk pentaksiran formatif, autentik, assessment as learning dan lain-lain kaedah pentaksiran yang telah berjaya mentransformasi pentaksi...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Al-Khatib, Ma'an Fahmi Rashid
Format: Proceeding Paper
Language:English
Published: 2020
Subjects:
Online Access:http://irep.iium.edu.my/86691/1/86691_SESI%20PERKONGSIAN%20PENILAIAN_new.pdf
http://irep.iium.edu.my/86691/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Kaedah pentaksiran dalam bentuk yang bukan konvensional Kaedah pentaksiran tidak terbatas kepada pentaksiran sumatif; kaedah yang diketengahkan boleh digunakan untuk pentaksiran formatif, autentik, assessment as learning dan lain-lain kaedah pentaksiran yang telah berjaya mentransformasi pentaksiran sesuatu hasil pembelajaran secara efektif, khususnya ke atas pencapaian hasil pembelajaran dalam domain Kerangka Kelayakan Malaysia (MQF 1.0 atau MQF 2.0) dan keterlibatan pelajar. Kaedah yang digunakan terbukti mencapai sekurang-kurangnya satu hasil pembelajaran (learning outcome) untuk domain yang tertentu.