Sesi perkongsian penilaian anugerah khas YB Menteri Pendidikan Malaysia: reka bentuk kurikulum & penyampaian inovatif
Kaedah pentaksiran dalam bentuk yang bukan konvensional Kaedah pentaksiran tidak terbatas kepada pentaksiran sumatif; kaedah yang diketengahkan boleh digunakan untuk pentaksiran formatif, autentik, assessment as learning dan lain-lain kaedah pentaksiran yang telah berjaya mentransformasi pentaksi...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Proceeding Paper |
Language: | English |
Published: |
2020
|
Subjects: | |
Online Access: | http://irep.iium.edu.my/86691/1/86691_SESI%20PERKONGSIAN%20PENILAIAN_new.pdf http://irep.iium.edu.my/86691/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Kaedah pentaksiran dalam bentuk yang bukan konvensional
Kaedah pentaksiran tidak terbatas kepada pentaksiran sumatif;
kaedah yang diketengahkan boleh digunakan untuk pentaksiran formatif, autentik, assessment as learning dan lain-lain kaedah pentaksiran yang telah berjaya mentransformasi pentaksiran sesuatu hasil pembelajaran secara efektif, khususnya ke atas pencapaian hasil pembelajaran dalam domain Kerangka Kelayakan Malaysia (MQF 1.0 atau MQF 2.0) dan keterlibatan pelajar.
Kaedah yang digunakan terbukti mencapai sekurang-kurangnya satu hasil pembelajaran (learning outcome) untuk domain yang tertentu. |
---|