Mengintegrasikan paradigma Tauhid dalam kursus pengurusan strategi
Integrasi paradigma Tauhid ke dalam kursus pengurusan strategi memberikan satu impak berhasilan yang lebih besar manfaatnya. Sebagai kursus yang mematuhi piawai Agensi Kelayakan Malaysia dan Kementerian Pendidikan Tinggi, usaha menjadi mudah untuk penumpuan kepada mengintegrasikan kursus pengurusan...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Book Chapter |
Language: | English |
Published: |
Akademi Penyelidikan HALUAN
2017
|
Subjects: | |
Online Access: | http://irep.iium.edu.my/59052/1/59052_Mengintegrasikan%20paradigma%20Tauhid.pdf http://irep.iium.edu.my/59052/ http://www.haluan.org.my/v5/extensions/borang-brosur-a-risalah-bercetak |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my.iium.irep.59052 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
my.iium.irep.590522017-11-23T08:13:01Z http://irep.iium.edu.my/59052/ Mengintegrasikan paradigma Tauhid dalam kursus pengurusan strategi Sarif, Suhaimi Mhd BP173.75 Islam and economics HF5387 Business ethics HF5549 Personnel management Integrasi paradigma Tauhid ke dalam kursus pengurusan strategi memberikan satu impak berhasilan yang lebih besar manfaatnya. Sebagai kursus yang mematuhi piawai Agensi Kelayakan Malaysia dan Kementerian Pendidikan Tinggi, usaha menjadi mudah untuk penumpuan kepada mengintegrasikan kursus pengurusan strategi dengan paradigma Tauhid. Pemerhatian terhadap 300 pelajar selama 42 minggu, telah menunjukkan kebolehan para pelajar untuk mengintegrasikan paradigma Tauhid secara pertengahan ke dalam kursus pengurusan strategi yang dipaksikan kepada penyerahan dan pematuhan kepada Allah. Penyelidik bertindak sebagai peserta dalam kajian memerhatikan proses pembelajaran pengurusan strategi yang diintegrasikan dengan paradigma Tauhid. Bagi mengukuhkan pembelajaran berasaskan pelajar, dua pendekatan telah disarankan, iaitu pendekatan al-halaqah al-usrah, iaitu pendekatan berkumpulan secara bermatlamat yang berorientasikan kekeluargaan. Selain dari pengukuhan kumpulan berfokus dan bermatlamat, amalan al-ziarah atau lawatan untuk belajar dan membandingkan mampu mengekalkan fokus dan matlamat. Akademi Penyelidikan HALUAN 2017-10-30 Book Chapter REM application/pdf en http://irep.iium.edu.my/59052/1/59052_Mengintegrasikan%20paradigma%20Tauhid.pdf Sarif, Suhaimi Mhd (2017) Mengintegrasikan paradigma Tauhid dalam kursus pengurusan strategi. In: Pendidikan bersepadu ke arah bakat insan kelas pertama. Akademi Penyelidikan HALUAN, Bandar Baru Bangi, Selangor, pp. 16-33. ISBN 978-967-2016-42-7 http://www.haluan.org.my/v5/extensions/borang-brosur-a-risalah-bercetak |
institution |
Universiti Islam Antarabangsa Malaysia |
building |
IIUM Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
International Islamic University Malaysia |
content_source |
IIUM Repository (IREP) |
url_provider |
http://irep.iium.edu.my/ |
language |
English |
topic |
BP173.75 Islam and economics HF5387 Business ethics HF5549 Personnel management |
spellingShingle |
BP173.75 Islam and economics HF5387 Business ethics HF5549 Personnel management Sarif, Suhaimi Mhd Mengintegrasikan paradigma Tauhid dalam kursus pengurusan strategi |
description |
Integrasi paradigma Tauhid ke dalam kursus pengurusan strategi memberikan satu impak berhasilan yang lebih besar manfaatnya. Sebagai kursus yang mematuhi piawai Agensi Kelayakan Malaysia dan Kementerian Pendidikan Tinggi, usaha menjadi mudah untuk penumpuan kepada mengintegrasikan kursus pengurusan strategi dengan paradigma Tauhid. Pemerhatian terhadap 300 pelajar selama 42 minggu, telah menunjukkan kebolehan para pelajar untuk mengintegrasikan paradigma Tauhid secara pertengahan ke dalam kursus pengurusan strategi yang dipaksikan kepada penyerahan dan pematuhan kepada Allah. Penyelidik bertindak sebagai peserta dalam kajian memerhatikan proses pembelajaran pengurusan strategi yang diintegrasikan dengan paradigma Tauhid. Bagi mengukuhkan pembelajaran berasaskan pelajar, dua pendekatan telah disarankan, iaitu pendekatan al-halaqah al-usrah, iaitu pendekatan berkumpulan secara bermatlamat yang berorientasikan kekeluargaan. Selain dari pengukuhan kumpulan berfokus dan bermatlamat, amalan al-ziarah atau lawatan untuk belajar dan membandingkan mampu mengekalkan fokus dan matlamat. |
format |
Book Chapter |
author |
Sarif, Suhaimi Mhd |
author_facet |
Sarif, Suhaimi Mhd |
author_sort |
Sarif, Suhaimi Mhd |
title |
Mengintegrasikan paradigma Tauhid dalam kursus pengurusan strategi |
title_short |
Mengintegrasikan paradigma Tauhid dalam kursus pengurusan strategi |
title_full |
Mengintegrasikan paradigma Tauhid dalam kursus pengurusan strategi |
title_fullStr |
Mengintegrasikan paradigma Tauhid dalam kursus pengurusan strategi |
title_full_unstemmed |
Mengintegrasikan paradigma Tauhid dalam kursus pengurusan strategi |
title_sort |
mengintegrasikan paradigma tauhid dalam kursus pengurusan strategi |
publisher |
Akademi Penyelidikan HALUAN |
publishDate |
2017 |
url |
http://irep.iium.edu.my/59052/1/59052_Mengintegrasikan%20paradigma%20Tauhid.pdf http://irep.iium.edu.my/59052/ http://www.haluan.org.my/v5/extensions/borang-brosur-a-risalah-bercetak |
_version_ |
1643615497950855168 |
score |
13.214268 |