Keberkesanan program "falsafah untuk kanak-kanak" terhadap kemahiran membaca dan berfikir kritis: kajian kes di sebuah sekolah rendah
Para sarjana Islam yang silam dan kontemporari, khususnya Jamaluddin al-Afghani dan S.H.Nasr, telah berhujah bahawa umat Islam mengalami kelemahan dalam membuat analisis yang baik terhadap isu-isu di sekitar mereka dan juga kurang kebijaksanaan. Kedua-dua sarjana ini menggesa agar subjek falsafah di...
Saved in:
Main Author: | Hashim, Rosnani |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Yayasan Takmir
2007
|
Subjects: | |
Online Access: | http://irep.iium.edu.my/26167/1/keberkesanan_program_falsafah_untuk_kanak-kanak.pdf http://irep.iium.edu.my/26167/ http://i-epistemology.net/e-journal/jurnal-pendidikan-islam/1128-jurnal-pendidikan-islam.html |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Keberkesanan program "Falsafah untuk Kanak-Kanak" terhadap kemahiran membaca dan berfikir kritis: kajian kes di sebuah sekolah rendah
by: Hashim, Rosnani
Published: (2006) -
Keberkesanan Rawatan Nyanyian terhadap Kemahiran Membaca dan Menulis: Kajian Kes Kanak-kanak Berdisleksia
by: Chen, Hui Meng
Published: (2021) -
Kesedaran fonologikal dalam kemahiran awal membaca kanak-kanak prasekolah
by: Ismail Siti Az Zaharah,
Published: (2017) -
Perkembangan kemahiran sosial kanak-kanak melalui bermain: satu kajian kes di sebuah prasekolah
by: Makantal Jaslinah,
Published: (2012) -
Kebolehan membaca kanak-kanak prasekolah
by: Ngarip, Zaleha
Published: (2010)