Kesediaan pelajar generasi z di Universiti Malaysia Kelantan dalam pembelajaran teradun bahasa arab dalam era IR4.0
Era IR4.0 telah mencetuskan anjakan paradigma dalam pelbagai sektor, termasuk sektor pendidikan melalui penerapan gabungan teknologi; e-pembelajaran dengan pembelajaran bersemuka yang dikenali sebagai pembelajaran teradun. Kajian ini diketengahkan bagi mengenal pasti tahap kesediaan pelajar Gener...
Saved in:
Main Authors: | , , |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
2020
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.unisza.edu.my/7308/1/FH02-FBK-20-44614.pdf http://eprints.unisza.edu.my/7308/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Era IR4.0 telah mencetuskan anjakan paradigma dalam pelbagai sektor, termasuk
sektor pendidikan melalui penerapan gabungan teknologi; e-pembelajaran dengan
pembelajaran bersemuka yang dikenali sebagai pembelajaran teradun. Kajian ini
diketengahkan bagi mengenal pasti tahap kesediaan pelajar Generasi Z (Gen-Z) di
Universiti Malaysia Kelantan (UMK) dalam pembelajaran teradun bahasa Arab.
Kaedah kuantitatif telah dimanfaatkan dalam kajian ini dengan menumpukan kepada
analisis statistik deskriptif melalui edaran soal selidik yang melibatkan pelajar
UMK. Dapatan menunjukkan kesediaan responden untuk pembelajaran teradun
bahasa Arab pada tahap tinggi. Oleh itu, dicadangkan kajian berkaitan pembelajaran
teradun perlu lebih giat dijalankan pada masa akan datang kerana pelajar Gen-Z
bersedia menerimanya. |
---|