Strategi model pembangunan insan seimbang pengajian agama(PISPA) berdasarkan teori perubahan sosiaL Ibn Khaldun dalam pengajian agama di Universiti Kebangsaan Malaysia

Artikel ini merupakan satu kajian membentuk satu model pembangunan insan seimbang Pengajian Agama (PISPA) berdasarkan Teori Perubahan Sosial Ibn Khaldun dalam Pengajian Agama di Universiti Kebangsaan Malaysia. Kajian bertujuan menunjukkan faktor-faktor yang berkaitan serta sumbangannya terhadap pemb...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Zaizul Ab. Rahman,, Indriaty Ismail,, Khaidzir Ismail,
Format: Article
Language:English
Published: Universiti Kebangsaan Malaysia 2014
Online Access:http://journalarticle.ukm.my/8202/1/71-385-2-PB.pdf
http://journalarticle.ukm.my/8202/
http://spaj.ukm.my/jalhikmah/jalhikmah/index
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-ukm.journal.8202
record_format eprints
spelling my-ukm.journal.82022016-12-14T06:46:32Z http://journalarticle.ukm.my/8202/ Strategi model pembangunan insan seimbang pengajian agama(PISPA) berdasarkan teori perubahan sosiaL Ibn Khaldun dalam pengajian agama di Universiti Kebangsaan Malaysia Zaizul Ab. Rahman, Indriaty Ismail, Khaidzir Ismail, Artikel ini merupakan satu kajian membentuk satu model pembangunan insan seimbang Pengajian Agama (PISPA) berdasarkan Teori Perubahan Sosial Ibn Khaldun dalam Pengajian Agama di Universiti Kebangsaan Malaysia. Kajian bertujuan menunjukkan faktor-faktor yang berkaitan serta sumbangannya terhadap pembangunan insan seimbang dalam pengajian agama dalam kalangan pelajar-pelajar di Universiti Kebangsaan Malaysia. Dapatan kajian menunjukkan bahawa faktor-faktor yang menyumbangkan terhadap pembangunan insan seimbang pengajian agama (PISPA) berdasarkan teori perubahan sosial Ibn Khaldun. Kajian ini juga telah menjanakan ciri-ciri insan seimbang Pengajian Agama berdasarkan teori perubahan sosial Ibn Khaldun yang seharusnya menjadi hasil akhir model kajian. Universiti Kebangsaan Malaysia 2014 Article PeerReviewed application/pdf en http://journalarticle.ukm.my/8202/1/71-385-2-PB.pdf Zaizul Ab. Rahman, and Indriaty Ismail, and Khaidzir Ismail, (2014) Strategi model pembangunan insan seimbang pengajian agama(PISPA) berdasarkan teori perubahan sosiaL Ibn Khaldun dalam pengajian agama di Universiti Kebangsaan Malaysia. Al-Hikmah, 6 (2). pp. 43-52. ISSN 1985--6822 http://spaj.ukm.my/jalhikmah/jalhikmah/index
institution Universiti Kebangsaan Malaysia
building Perpustakaan Tun Sri Lanang Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Kebangsaan Malaysia
content_source UKM Journal Article Repository
url_provider http://journalarticle.ukm.my/
language English
description Artikel ini merupakan satu kajian membentuk satu model pembangunan insan seimbang Pengajian Agama (PISPA) berdasarkan Teori Perubahan Sosial Ibn Khaldun dalam Pengajian Agama di Universiti Kebangsaan Malaysia. Kajian bertujuan menunjukkan faktor-faktor yang berkaitan serta sumbangannya terhadap pembangunan insan seimbang dalam pengajian agama dalam kalangan pelajar-pelajar di Universiti Kebangsaan Malaysia. Dapatan kajian menunjukkan bahawa faktor-faktor yang menyumbangkan terhadap pembangunan insan seimbang pengajian agama (PISPA) berdasarkan teori perubahan sosial Ibn Khaldun. Kajian ini juga telah menjanakan ciri-ciri insan seimbang Pengajian Agama berdasarkan teori perubahan sosial Ibn Khaldun yang seharusnya menjadi hasil akhir model kajian.
format Article
author Zaizul Ab. Rahman,
Indriaty Ismail,
Khaidzir Ismail,
spellingShingle Zaizul Ab. Rahman,
Indriaty Ismail,
Khaidzir Ismail,
Strategi model pembangunan insan seimbang pengajian agama(PISPA) berdasarkan teori perubahan sosiaL Ibn Khaldun dalam pengajian agama di Universiti Kebangsaan Malaysia
author_facet Zaizul Ab. Rahman,
Indriaty Ismail,
Khaidzir Ismail,
author_sort Zaizul Ab. Rahman,
title Strategi model pembangunan insan seimbang pengajian agama(PISPA) berdasarkan teori perubahan sosiaL Ibn Khaldun dalam pengajian agama di Universiti Kebangsaan Malaysia
title_short Strategi model pembangunan insan seimbang pengajian agama(PISPA) berdasarkan teori perubahan sosiaL Ibn Khaldun dalam pengajian agama di Universiti Kebangsaan Malaysia
title_full Strategi model pembangunan insan seimbang pengajian agama(PISPA) berdasarkan teori perubahan sosiaL Ibn Khaldun dalam pengajian agama di Universiti Kebangsaan Malaysia
title_fullStr Strategi model pembangunan insan seimbang pengajian agama(PISPA) berdasarkan teori perubahan sosiaL Ibn Khaldun dalam pengajian agama di Universiti Kebangsaan Malaysia
title_full_unstemmed Strategi model pembangunan insan seimbang pengajian agama(PISPA) berdasarkan teori perubahan sosiaL Ibn Khaldun dalam pengajian agama di Universiti Kebangsaan Malaysia
title_sort strategi model pembangunan insan seimbang pengajian agama(pispa) berdasarkan teori perubahan sosial ibn khaldun dalam pengajian agama di universiti kebangsaan malaysia
publisher Universiti Kebangsaan Malaysia
publishDate 2014
url http://journalarticle.ukm.my/8202/1/71-385-2-PB.pdf
http://journalarticle.ukm.my/8202/
http://spaj.ukm.my/jalhikmah/jalhikmah/index
_version_ 1643737395558875136
score 13.214268