Perbezaan gender dalam pengajaran Matematik menggunakan pendekatan gaya pengajaran Grasha-Riechmann
Gaya Pengajaran Grasha-Riechmann berpotensi tinggi untuk diaplikasikan dalam Matematik khususnya untuk membantu meningkatkan pengetahuan pendidik guru. Namun begitu, tidak banyak perhatian diberikan kepada usaha mengenal pasti corak gaya pengajaran guru Matematik di Sekolah Rendah Jenis Kebangsa...
Saved in:
Main Authors: | Mohd Effendi Ewan Mohd Matore,, Sim, Sze Hui |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2022
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/20809/1/59066-196363-1-PB%20%281%29.pdf http://journalarticle.ukm.my/20809/ https://ejournal.ukm.my/akademika/issue/view/1466 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Gaya Pembelajaran Pelajar-Pelajar Ijazah Sarjana Muda Pendidikan (Sains Dan Matematik, Kemahiran Hidup Dan Pengajian Islam ) Separuh Masa Utm Berdasarkan Skala Gaya Pembelajaran Grasha-Riechmann
by: Sihes , Ahmad Johari, et al.
Published: (2010) -
Analisis gaya pembelajaran dalam kalangan pelajar Cina di
universiti swasta dalam subjek bahasa kebangsaan A berdasarkan model Grasha-Riechmann yang diperluas
by: Jaya Mathy Subramaniam,, et al.
Published: (2021) -
Gaya pengajaran Grasha dalam kalangan pensyarah sains di Kolej Pra-Universiti di Pulau Pinang
by: Anis Humaira Mohamad Marzuki
Published: (2019) -
Kajian kes tentang pengajaran Matematik sekolah rendah menggunakan pendekatan kontekstual
by: Seliaman Norsyaidah,
Published: (2017) -
Pengajaran Matematik sekolah rendah menggunakan pendekatan kontekstual: satu kajian kes
by: Norsyaidah Seliaman
Published: (2018)