Isu pendidikan guru tahfiz: pengetahuan pedagogi dan amalan dalam proses pengajaran dan pembelajaran di pusat tahfiz persendirian di Selangor
Masyarakat melihat sekolah aliran agama merupakan institusi penting bagi melahirkan pelajar yang berakhlak dan berkeperibadian Islam yang baik. Justeru, pengajian tahfiz menjadi salah satu platfom untuk masyarakat menterjemahkan kesedaran tersebut. Peredaran masa telah menjadikan permintaan pengaj...
Saved in:
Main Author: | Siti Rashidah Abd Razak, |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2020
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/15877/1/40734-130088-1-SM.pdf http://journalarticle.ukm.my/15877/ http://ejournal.ukm.my/islamiyyat/issue/view/1278 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Latar belakang guru tahfiz dan amalan kaedah pengajaran tahfiz al-Quran di Malaysia
by: Hashim, Azmil, et al.
Published: (2013) -
Latar belakang guru tahfiz dan amalan kaedah pengajaran tahfiz al-Quran di Malaysia
by: Hashim Azmil, Tamuri Ab. Halim, Jemali Misnan,
Published: (2013) -
Amalan pembelajaran pelajar tahfiz di institusi tahfiz swasta
by: Farah Ilyani Zakaria,, et al.
Published: (2018) -
Hubungan insentif keimanan dan amalan pengajaran: kajian terhadap guru tahfiz swasta di negeri Perak
by: Mohamad Marzuqi Abdul Rahim,, et al.
Published: (2018) -
Pengurusan guru tahfiz dalam pengajaran hafazan Al-Quran, kajian di sekolah tahfiz kerajaan dan swasta di Negeri Sembilan
by: Tengku Nur Tasnim Tengku Riduan
Published: (2020)