Kesesuaian tret personaliti conscientiousness, neuroticism guru dan kefahaman kurikulum dalam perkembangan kanak-kanak dari perspektif bahasa
Perkembangan asas bahasa kepada kanak-kanak prasekolah perlu diberi penekanan awal kerana ia kemahiran asas untuk kejayaan kanak-kanak pada masa depan. Pengaruh guru dikatakan sebagai peramal kepada perkembangan ini. Justeru, kajian ini mengkaji pengaruh tret personaliti guru dan kefahaman kuriku...
Saved in:
Main Authors: | Mohd Tarmizi Abdul Hamid,, Rozmi Ismail, |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2019
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/15665/1/31850-98525-1-SM.pdf http://journalarticle.ukm.my/15665/ http://ejournals.ukm.my/ebangi/issue/view/1177 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Neuroticism, extraversion and conscientiousness as predictors of the hedonistic lifestyle
by: Taufik, Taufik, et al.
Published: (2019) -
Kefahaman aspek linguistik dalam meneliti perkembangan kognitif kanak-kanak prasekolah
by: Anida Sarudin
Published: (2019) -
Hubungan antara pemilihan tadika dan perkembangan sosial kanak-kanak dari perspektif ibu bapa
by: Nik Nurul Hazwani Md Narizam
Published: (2019) -
Pembentukan kefahaman konsep rahmatan lil 'alamin bermula dari alam kanak-kanak
by: Janon, Nazariah Shar'ie
Published: (2019) -
Perkembangan emosi kanak-kanak
by: Yahaya, Azizi, et al.
Published: (2011)