Tahap Kefahaman Bacaan Kloz dan hubungannya dengan pencapaian bahasa Arab
Membaca ialah satu proses mental yang aktif dan pembaca mentafsir aksara huruf dan perkataan menjadi makna. Membaca menjadi sedikit mencabar kepada pelajar bahasa kedua, termasuk pelajar bahasa Arab, memandangkan pembaca bahasa kedua memerlukan daya tafsiran yang lebih sedikit berbanding kemahiran...
Saved in:
Main Authors: | Nik Mohd Rahimi Nik Yusoff,, Sarizan Sulong,, Wan Normeza Wan Zakaria, |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2016
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/10230/1/16914-47687-2-PB.pdf http://journalarticle.ukm.my/10230/ http://ejournal.ukm.my/islamiyyat/issue/view/880 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Tahap kefahaman bahasa Arab mengikut taksonomi bacaan dalam
kalangan pelajar
by: Nik Mohd Rahimi Nik Yusoff,, et al.
Published: (2016) -
Kebimbangan bahasa dan hubungannya dengan pencapaian dalam bahasa Arab
by: Afandi Yusoff,, et al.
Published: (2019) -
Tahap penggunaan strategi bacaan dalam aktiviti kefahaman bacaan teks Bahasa Arab
by: Mohd Hazli Yah@Alias,, et al.
Published: (2018) -
Tahap Penggunaan Strategi Bacaan dalam Aktiviti Kefahaman Bacaan Teks Bahasa Arab
by: Mohd Hazli, Yah@Alias, et al.
Published: (2018) -
Motivasi pembelajaran kemahiran mendengar Bahasa Arab dan
hubungannya dengan pencapaian pelajar
by: Nik Mohd Rahimi Nik Yusoff,, et al.
Published: (2008)